فهرست
________________________________________
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه 2
بیان مسئله 4
ضرورت و اهمیت تحقیق 6
اهداف تحقیق 8
فرضیات تحقیق 8
محدودیت¬های تحقیق 9
واژه¬ها و اصطلاحات 9
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
تعریف توجّه 12
تاریخچۀ توجّه 13
نظریه¬های توجّه 13
کانون توجّه 18
شیوه¬های توجّه 19
ویژگی¬های توجّه 20
هوشیاری و توجّه 21
توجّه¬ انتخابی 21
توجّه و سطح مهارت 22
رابطۀ توجه و اجرا 23
دستورالعمل¬های آموزشی و توجّه 24
تصویرسازی ذهنی چیست 25
چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی 25
انواع تصویرسازی ذهنی 26
موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن 28
نظریه¬های تصویرسازی ذهنی 30
شیوه¬های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی 37
کاربردهای تصویرسازی ذهنی 38
افزایش مهارت¬های روان¬شناختی 38
تحقیقات مربوط به توجّه 40
تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی 52
تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه 61
نتیجه¬گیری 63
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق 65
جامعه و نمونۀ آماری 65
متغیّرهای تحقیق 65
ابزار اندازه¬گیری و روش جمع¬آوری اطلاعات 66
شیوۀ اجرای تحقیق 70
روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات 73
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته¬های تحقیق
بررسی توصیفی داده¬ها 76
آزمون فرضیۀهای آماری 78
فرضیۀ اول 78
فرضیۀ دوم 79
فرضیۀ سوم 80
فرضیۀ چهارم 81
فرضیۀ پنجم 82
فرضیۀ ششم 83
فصل پنجم: بحث ونتیجه¬گیری
یافته¬های تحقیق 85
بحث ونتیجه¬گیری داده¬های تحقیق 86
پیشنهادات پژوهشی 89
پیشنهادات آموزشی 89
فهرست جداول
________________________________________
جدول 1-3 : نوع فعالیت¬های گروه¬های سه¬گانه پژوهش 71
جدول 2-3 : طرح کلّی روش اجرای تحقیق 72
جدول 1-4 : اطلاعات توصیفی گروهها در تکلیف ردیابی 76
جدول 2-4 : اختلاف نمرۀ پیش¬آزمون و پس¬آزمون گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ
فراگیری 78
جدول 3-4 : اختلاف نمرۀ پیش¬آزمون و پس¬آزمون گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ
فراگیری 79
جدول 4-4 : نمرۀ تفاضل پیش¬آزمون از پس¬آزمون گروه¬های سه¬گانه 80
جدول 5-4 : اختلاف نمرۀ پس¬آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در
مرحلۀ یادداری 81
جدول 6-4 : اختلاف نمرۀ پس¬آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در
مرحلۀ یادداری 82
جدول 7-4 : نمرۀ تفاضل پس¬آزمون از آزمون یادداری گروه¬های سه¬گانه 83
فهرست نمودارها
________________________________________
نمودار 1-4 : نمودار میانگین سن آزمودنی¬ها در گروه¬های سه¬گانه 77
نمودار2-4 : نمودار میانگین نمرۀMIQ _R آزمودنی¬ها در گروه¬های سه¬گانه 77
نمودار3-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه درونی در مرحلۀ
فراگیری 78
نمودار 4-4 : اختلاف نمرۀ پس¬آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ
یادداری 79
نمودار 5-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه بیرونی در مرحلۀ
فراگیری 80
نمودار 6-4 : اختلاف نمرۀ پس¬آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ
یادداری 81
نمودار 7-4 : رونـد پـيشرفت گـروهها در طي مراحل پیش¬آزمون و پس¬آزمون در تکلیف ردیابی 82
نمودار8-4: رونـد پـيشرفت گـروهها در طي مراحل پس¬آزمون و ¬آزمون یادداری در تکلیف ردیابی 83
فهرست شکلها
________________________________________
شکل 1-2 : استفاده از توجّه در مراحل مختلف پردازش بر اساس تئوری¬های مختلف تک¬کانالی 16
شکل 2-2 : مقدار بالقوۀ منابع پردازش و ساختار آن¬ها از منابع پردازشی در توجّه ویکنز و
همکاران 1984 18
شکل 1-3 : صفحۀ نمایش نرم¬افزار با امکانات مربوط 67
شکل 2-3 : وارد کردن مشخصات فردی آزمودنی¬ها 67
شکل 3-3 : مشخصات کامل آزمون ایجاد شده 68
شکل 4-3 : ایجاد مراحل مختلف (فراگیری، یادداری) 68
شکل 5-3 : اجرای آزمون و نتیجۀ پایانی آن. 69
شکل 6-3 : انتقال و ذخیرۀ اطلاعات به¬دست آمده در نرم¬افزا. 69
شکل 7-3 : تصویر دستگاه تعقیب¬سنج. 70
|