محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
روش تحقیق و پایان نامه
مقاله فارسی
مقاله انگلیسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / روانـشناسی,علوم تـربیتی / روش تحقیق و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 30)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۹,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 85 صفحه
نوع فایل ارسالی:

فهرست مطالب

فصل اول ( معرفی پژوهش )
الف : مقدمه 2
ب : بیان مسئله و سوالهای پژوهش 3
ج : هدف پژوهش 4
د : اهمیت پژوهش 5
ه : فرضیه پژهش 6
تعریف عملیاتی واژها 7

فصل دوم ( پیشینه تحقیق )
الف : پیشینه آموزش و پرورش پیش از دبستان در داخل و خارج از ایران 9
رشد شناختی 15
نظریه های شکل گیری مفهوم 16
1الف– نظریه همخوانی گرایی محرک – پاسخ 16
ب – نظریه برونر 17
نظریه مفاهیم طبیعی 20
نظریه پیاژه 22
نظریه ویگوستکی 28
بررسی آزمایشگاهی صورت بندی مفهوم ( مراحل رشد تفکر مفهومی ) 30
ابزار شکل گیری مفهوم 35
1 – روشهای مبتنی بر مقایسه و تفکیک 35
2 – روشهای مبتنی بر اصول طبقه بندی 36
3 – روش تشکیل مفاهیم ساختگی 37
مروری بر مطالعات گذشته 37
1 – تاثیر تجارب فرهنگی و شخصی در رشد مفهومی 37
2 – تفاوت های فردی در شکل گیری مفهوم و نقش فرهنگ و آموزش در آن 38
3 – تحقیق بین فرهنگی در رشد شناخت 39
4 – تاثیر تعامل بزرگسالان با کودک در رشد شناخت 40
نقش جنسیت در توانائیهای شناختی 40
تفاوتهای فردی بین دو جنس در رابطه با شکل گیری مفهوم 41
کودکستان محیطی برای آموزش و مشاهده 41
آموزش مستقیم و غیر مستقیم در کودکستان ها 43
ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان ( 3 تا 6 سالگی ) 44
سپردن کودک به کودکستان از نظر رشد اجتماعی 46
کودکستان و فواید آن 48
نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن 21 49
واقعیت های فراموش شده دوره پیش از دبستان 51

فصل سوم ( روش پژوهش )
الف : روش پژوهش 54
ب : نوع پژوهش 54
ج : جمعیت آماری پژوهش 55
د : نمونه و شیوه نمونه گیری 55
1 – ابزار پژوهش 55
1-1- آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی 55
1-2- نحوه اجرا و دستورالعمل آزمون 57
1-3- پرسشنامه تحقیق 57
2 – روش تحلیل داده ها 58

فصل چهارم :
نتایج پژوهش 60

فصل پنجم :
الف : خلاصه نتایج 68
ب : تعیین و تفسیر نتایج 69
ج : محدودیت ها و پیشنهادهای پژوهش 72
فهرست منابع 73

 

چکیده پژوهش :
این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکانی است که قبل از ورود به مدرسه دوره مهدکودک و پیش دبستانی را طی کرده اند .
برای نمونه برداری از بین کل دانش آموزان شهر تهران ، تعداد 30 نفر در مقطع تحصیلی اول ، دوم ، سوم دبستان به طور تصادفی خوشه ای گزینش شدند که از این تعداد نیمی پسر و نیمی دختر بودند .
فرضیه های اساسی این پژوهش عبارت بودند از :
- کودکانی که از آموزشهای مهد کودک برخوردار هستند رشد مفهوم سازی آنها بیش از کودکانی است که آموزشهای مهد کودک استفاده نکرده اند.
- آموزشهای مهد کودک ، مفهوم سازی کودکان را افزایش می دهد .
ابزار پژوهش، آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی بود : که پس از اجرای آزمون نمره گذاری داده های حاصل از پژوهش ب آزمون t مستقل و روش آنالیز واریانس دو متغییر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که در این بررسی فرضیه های پژوهش تایید شدند : یعنی کودکانی که مهد کودک رفته و آموزش دیده اند در رشد مفهوم سازی با کودکانی که مهد کودک نرفته اند تفاوت معنا داری دارند و آموزش رشد مفهوم سازی را در کودکان افزایش می دهد.
افزون بر موارد گفته شده نتیجه گیری شد که ، رشد مفهوم سازی کودکان و عملکرد بالای آنها در انجام آزمون با عامل تحصیلات والدین ارتباط معنا داری ندارد .
بین تعداد فرزندان خانواده و توانایی کودکان در انجام آزمون ارتباط معناداری وجود ندارد .
رشد مفهوم سازی بین کودکان دختر وپسر تفاوتی ندارد اما بین کودکان آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت معنا دار است .

آیا در رابطه با بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"