محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
پروژه و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09337343220

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روز رسانی: آبان ماه 1397


برای جستجو بین محصولات کلمات کلیدی پروژه مورد نظر خود را در قسمت جستجو بین موضوعات موجود در سمت چپ سایت نوشته و جستجو فرمایید.


جهت کسب درآمد از طریق تحقیق سرا این لینک را مشاهده فرمایید.



صفحه اصلی / مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو / پروژه و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

طراحی دستگاه تست چرخ دنده همراه با عکس و فایل های اتوکد


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 17)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۱۵,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 75 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: همراه با عکس و فایل های اتوکد

فهرست مندرجات

 

چكیده
    مقدمه
    فصل اول
    مروری بر تعاریف اصلی و اندازه گیری های مكانیكی چرخ دنده
    منحنی اینولوت (The Involute Curve)
    تابع اینولوت (The Involute Function)
    تعاریف و خواص استاندارد
    گام قطری (Diameteral Pitch)
    گام دایره ای (Circular Pitch)
    گام مبنا (Pb)
    ادندام (Addendum)
    لقی یا كلیرانس (Clearance)
    ددندام(Dedendum)
    قطر خارجی‌ (Blank diameter)
    ضخات دندانه (Tooth Thickness)
    چرخ دنده های مارپیچ(Helical-Gears)
    نكاتی عملی در رابطه با زیربرش دندانه (Undercutting in gear) و اصلاح ادندام
    اندازه گیری ضخامت دندانه در چرخ دنده های هلیكال و ساده
    ضخامت دندانه (Tooth Thickness) در خط گام
    روش وتر ثابت (The Constant Chord)
    روش مماسی (The Base Tangent Method)
    اندازه گیری با استفاده از غلطكها
    اندازه گیری گام چرخ دنده
    اندازه گیری گام از یك دندانه تا دندانه دیگر
    اندازه گیری خطای جمع شونده گام
    تست فرم اینولوت
    خطای مجاز در چرخ دنده های ساده
    فصل دوم
    روش ساخت اجزاء دستگاه تست چرخ دنده
    نام قطعه: جناقی(V Block)
    روش ساخت و مراحل آن
    سنگ زنی
    روش و مراحل ساخت
    نام قطعه: ساپرت لغزنده
    روش ساخت
    نام قطعه: ساپرت ثابت(Fixed Adjustable Carrige)
    نام قطعه: بوش اول آهنی ساپرت لغزنده
    نام قطعه: بوش اول شفت چرخ دنده اصلی
    نام قطعه: بوشهای واسطه
    روش ساخت
    نام قطعه: شفت های چرخ دنده های اصلی و تست شونده
    فصل سوم
    مونتاژ قطعات
    همراستایی در جهات محورهای X و Y و Z
    فصل چهارم
    تعمیم پروژه
    بررسی خطاهای دنده و تعیین درجه دقت (كلاس دنده) چرخ دنده¬های تولیدی
    مقدمه
    تعاریف
    استوانه خارجی
    انحراف شعاعی(لنگی شعاعی) Radial- Run- out
    سطوح مرجع
    بررسی دنده
    خطای گام دایره ای
    كنترل چرخ دنده های بزرگ بررسی به روش قطاع:(اندازه گیری دهانه ای)
    چرخ دنده های هلیكال
    انحراف از مركز لنگی شعاعی Redial Run – out
    خطای كلی پروفیل
    خطای كلی اعوجاج یا فرم پروفیل در جهت پیشروی (Lead)
    تئوری ضخامت دندانه
    خطای تركیبی شعاعی
    خطای مركب شعاعی
    خطای مركب مماسی دنده به دنده
    بررسی جفت چرخ دنده
    اساس سیستم
    درجه دقت(كلاس دنده)
    اساس سیستم و محاسبات عددی
    طراحی درجه دقت دنده
    تلرانسهای قرص چرخ دنده
 
مقدمه و تاریخچه
تولیدات شرکت
محصولات صادراتی
اهداف کیفی شرکت
 

چكيده

مروري كلي بر دستگاه اندازه گيري چرخ دنده (Rolling Gear Tester Machine) در اين قسمت در نظر است خواننده يك چشم انداز كلي از دستگاه اندازه گيري دنده داشته باشد و نحوه و اساس اندازه گيري آن به صورت كلي بيان شود. يكي از شكلهاي معمول ماشين تست چرخ دنده دستگاه تست دنده اي مي باشد كه تصويرش در صفحه قبل آمده است. اجزاي اصلي آن شامل يك بستر و يك كشويي ثابت كه قابليت تنظيم در طول بستر را دارد. (ولي در هنگام تست چرخ دنده بايد گيره بندي شود و ثابت بماند كه اين سيستم روي آن تعبيه شده است) تا دامنه وسيعي از قطرهاي چرخ دنده را بتوان با آن تست كرد.

از ديگر اجزاي اصلي آن كشویی لغزنده است كه توسط نيروي فنر به طرف كشويي ثابت كشيده مي‌شود و تمايل دارد به سمت آن حركت نمايد. روي كشويي ثابت يك محور سنگ خورده به كليرانسي مناسب نسبت به سوراخ داخلي چرخ دنده اصلي (Master gear) و روي كشويي لغزنده نيز يك محور متناسب با قطر سوراخ داخلي چرخ دنده تست شونده وجود دارد.

چرخ دنده اي كه روي كشويي ثابت نصب مي شود و نقش چرخ دنده يا مرجع را دارد. چرخ دنده دقيقي است كه با روشهاي خاص توليد شده است و پيشنهاد مي شود كه از لحاظ درجه دقت (Accuracy Grade) در حد 4 يا DIN3 و يا دقيق تر انتخاب شود. بديهي است اين چرخ دنده داراي مدولي برابر  با چرخ دنده آزمايش شونده مي باشد.

حال اگر اين چرخ دنده با چرخ دنده مورد نظر در دايره گام تحت فشار نيروي فنز (تعبيه شده در پشت كشويي لغزنده) درگير شود در ازاي يك دور گردش چرخ دنده ها هر نوع خطايي نظير خطاي عمق دنده، انحراف از پروفيل ايده آل، خطاي گام، خطاي خارج از مركز بودن دايره گام، خطاي زير سطح پروفيل دنده، خطاي ضخامت دنده و ... باعث پديدار شدن يك نيروي اضافي در محل درگیري پروفيل ها مي شود كه نهايتاً منجر به حركت كشويي لغزنده مي شود كه اين حركت كوچك توسط يك ساعت اندازه گيري نشان داده مي شود.

شايان ذكر است وقتي كشويي لغزان در اثر نيروي وارده ناشي از خطاها به سمت عقب حركت مي‌كند نيروي فنر دوباره آن را به محل اول آن بر مي گرداند و چون چرخ دنده ها در حال گردش هستند روي دنده بعدي نيز همين اتفاق تكرار خواهد شد.پس در نهايت ما يك حركت رفت و برگشت كشويي لغزان را خواهيم داشت كه باعث حركت مثبت و منفي سوزن ساعت اندازه گيري مي­شود.

با توجه به توضيحات فوق توجه به چند نكته ضروري است:

نخست اينكه چرخ دنده مورد آزمايش نسبت به  چرخ دنده اصلي يا مرجع سنجيده مي شود. بنابراين يك سنجش نسبي است.

دوم اينكه چرخ دنده مورد آزمايش ممكن است داراي چندين خطاي جداگانه باشد كه جمع جبري اين خطاها به صورت خطاي كلي در انحراف عقربه ساعت اندازه گيري مشخص مي شود.

سوم اينكه انحراف عقربه ساعت ناشي از خطاي دنده در تست براي توليد صنعتي  انبوه كافيست.

توسط اين ماشين تست مي توان مجموعه اي از تستهاي ديگر را نيز انجام داد. به عنوان مثال با قفل كردن كشويي لغزنده در فاصله مركز به مركز در حالت درگيري چرخدنده ها و با ثابت نگه داشتن چرخ دنده اصلي(يعني جلوگيري از چرخش آن) و با قرار دادن يك ساعت اندازه گيري روي خط گام چرخ دنده مي توان لقي جانبي يا BackLash دنده را تعيين نمود.

مقدار لقي جانبي دنده هاي چرخ دنده از عوامل مهم در طراحي كاربردي چرخ دنده ها مي باشد كه مي تواند تأثير بسزايي در سر و صداي (Noise) چرخ دنده ها داشته باشد.

و يا مي توان با نصب پولي به روي شفت چرخ دنده تست شونده (بطوري كه با هم گردش كنند) و استفاده از تسمه براي انتقال گردش آن به سوزن ترسيم كننده و همچنين استفاده از يك سيستم اهرم براي بزرگنمايي انحراف يا خطاي چرخش چرخ دنده گراف مكانيكي را به دست آورد كه جزئيات بيشتر اين مطلب بعداً شرح داده خواهد شد.

نكته اي كه هنگام تست چرخ دنده هاي هليكال روي دستگاه بايد توجه كرد اين است كه مؤلفه عمودي نيروي نرمال بين دنده ها تمال دارد يكي از چرخ دنده ها را از جا بلند كند. به عبارت ديگر باعث حركت به سمت بالا روي محورش مي شود به همين دليل در اين موارد چرخ دنده استاندارد بين مراكز سوار شود و در جهتي چرخانده شود كه اين نيروي عمودي به سمت بالا را جذب كند و نيروي برابر و در خلاف جهت و به سمت پايين چرخ دنده تست شونده را پايين نگه دارد.

توجه: اگر چرخ دنده اصلي در دسترس نبود اين وسيله باز هم قابل استفاده است.

براي اين منظور مي توان دو چرخ دنده اي كه در كار با هم درگير مي شوند را روي محورهاي ماشين سوار كرد و خطاي مورد نظر را به دست آورد ولي بايد به اين نكته توجه نمود كه آنها خطاهاي موازي هم كه اثر يكديگر را خنثي كنند نداشته باشند. به طوريكه اگر دو چرخ دنده دايره گام هاي خارج از مركزيت برابر و در خلاف جهت هم در يك نسبت زاويه اي جزئي داشته باشند ساعت اندازه گيري خطايي را نشان نخواهد داد و براي رفع اين مشكل و اطمينان از تست مي توان چرخ دنده ها را در دو وضعيت زاويه اي º180 درجه نسبت به هم تست نمود.

 

 

آیا در رابطه با طراحی دستگاه تست چرخ دنده همراه با عکس و فایل های اتوکد سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید طراحی دستگاه تست چرخ دنده همراه با عکس و فایل های اتوکد:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"