محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
پروژه و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو / پروژه و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

بررسي سيستم هاي سوخت رساني كاربراتوري انژكتوري و مقايسه آنها


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 11)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 172 صفحه
نوع فایل ارسالی:

فهرست مندرجات

 

    *  مقدمه
    * كاربراتورها
    * سیستم سوخت رسانی کاربراتور
    * ساختمان کاربراتور و اعمال آن
    * کاربراتور ازنظرجریان هوا
    * کاربراتور پیکان
    * طرز کار کاربراتور ونتوری متغیر
    * لاستیک کاربراتور (دیافراگم) ش
    * پمپ دستی
    * باک بنزین (مخزن سوخت)
    * لوله خروجی باک
    * بنزین نما
    * سیستم اصلی اندازه گیری
    * كنترل مخلوط
    * سوزن اندازه گیری
    * كنترل مكش از پشت
    * كنترل مخلوط برای جبران تغییر ارتفاع
    * كنترل مخلوط برای توان حداكثر
    * قطع دور آرام ( خاموش كردن )
    * سیستم دور آرام
    * پمپ شتاب
    * ساسات
    * راه اندازی
    * كاربراتور پاششی
    * سیستم سوخت رسانی انژكتوری
    * انواع سیستم تزریق سوخت الكترونیكی EFI
    * سیستم EFI مدل D ( نوع كنترل با فشار مانیفولد )
    * سیستمEFI مدل L )نوع كنترل با جریان هوا)
    * ساختار سیستم تزریق سوخت الكترونیكی (EFI)
    * جریان سوخت
    * تشخیص حجم هوای مكش
    * كنترل حجم تزریق پایه
    * دوره زمانی تزریق و زمان بندی تزریق
    * انژكتور استارت سرد
    * شیر هوا (Aire valve)
    * اجزاء سیستم تزریق سوخت الكترونیكی(EFI)
    * سیستم تنفس یا مكش هوا
    * سیستم كنترل الكترونیكی
    * پمپ توربینی
    * شیر تعدیل فشار (relief valve)
    * شیر یكطرفه(check valve)
    * شیر یكطرفه(check valve)
    * پمپ
    * كنترل پمپ سوخت
    * عملكرد كنترل پمپ سوخت
    * كنترل پمپ سوخت در سیستم تزریق سوخت الكترونیكی (EFI) از نوع D
    * كنترل سرعت پمپ سوخت
    * فیلتر سوخت
    * میراكننده نوسانات فشار سوخت
    * رگولاتور فشار
    * انژكتورها
    * انواع انژكتور
    * براساس شكل اتصال جریان الكتریكی به انژكتور
    * مدار الكتریكی انژكتور
    * مقاومت سلونوئید
    * انواع مختلف مقاومت سلونوئید
    * روش كاركرد انژكتورها
    * انژكتور استارت سرد
    * عملكرد و ساختار انژكتور استارت سرد
    * سویچ زمانی انژكتور استارت سرد
    * مدار الكتریكی انژكتور استارت سرد
    * بدنه دریچه گاز
    * ساختمان بدنه دریچه گاز
    * پیچ تنظیم سرعت هرزگرد موتور
    * شیر هوا
    * شیر هوا از نوع بی متال
    * ساختمان شیر هوا
    * شیر هوا از نوع مومی
    * عملكرد و ساختار شیر هوا
    * محفظه مكش هوا و مانیفولد مكش
    * بررسی چگونگی عملكرد سیستم كنترل الكترونیكی (ECU) و تاثیرات اشكالات موجود
    * در سیستم (ECU ) در عملكرد موتور
    * سنسورها و عملكرد آنها
    * اتصالات واحد ECU سیستم EFI
    * عملكرد و ساختار فلومتر
    * چگونه حجم هوای مكش مشخص می گردد
    * پیچ تنظیم مخلوط سوخت و هوا و هوا در دور هرزگرد
    * صفحه جبران كننده و محفظه میرا كننده نوسانات حركت هوا
    * سویچ پمپ سوخت
    * انواع دیگر فلومتر
    * نوع جریان هوای كردابی یا پیچشی نوری كارمن
    * سنسور فشار مانیفولد (vacuum sensor)
    * مدار الكتریكی فلومتر هوا
    * سنسور موقعیت دریچه گاز
    * ساختمان سنسور
    * نقطه دور هرزگرد (IDL)
    * نقطه قدرت (Power Point)
    * عدم تماس نقاط
    * نوسان قدرت موتور (Hunting)
    * مدار الكتریكی سنسور موقعیت دریچه گاز
    * سنسور درجه حرارت آب رادیاتور (THW)
    * مدار الكتریكی سنسور درجه حرارت آب رادیاتور
    * سنسور درجه حرارت هوای مكش
    * مقدار الكتریكی سنسور درجه حرارت هوای ورودی
    * سیگنال جرقه موتور (IG)
    * سیگنال استارت (STA)
    * رله اصلی سیستم تزریق سوخت الكترونیكی (EFI)
    * سنسور اكسیژن
    * كنترل زمان بندی تزریق
    * كنترل حجم تزریق
    * حجم تزریق پایه
    * تصحیحات تزریق
    * غنی سازی در حین استارت و بعد از استارت موتور
    * غنی سازی طی گرم شدن موتور
    * تصحیح درجه حرارت هوای مكش
    * غنی سازی شتاب گیری طی گرم شدن موتور
    * غنی سازی در دور قدرت
    * تصحیح ولتاژ
    * دوره زمانی واقعی تزریق و عدم تزریق
    * دوره زمانی تصحیح ولتاژ
    * غنی سازی در طی شتاب گیری
    * تصحیح بازخورد نسبت سوخت و هوا (فقط برای بعضی از مدلها)
    * مثالهایی از تصحیح تزریق
    * تشخیص عیب
    * روشهای عیب یابی
    * واماندگی موتور
    * استارت شدن ضعیف
    * قابلیت رانندگی ضعیف
    * دور هرزگرد غیر هموار و خشن
    * ‌فقط عیبهای اصلی سیستم EFI در اینجا لیست شده است .
    * روغن موتور
    * آب رادیاتور
    * ترمینالهای باطری و مجموعه باطری
    * صافی هوا
    * تسمه ها
    * شمع جرقه
    * دلكو
    * تایمینگ یا زمانبندی جرقه زنی
    * بررسی تفاوتهای سیستم های سوخت رسانی كاربراتوری و انژكتوری
    * تولید مخلوط سوخت و هوا در كاربراتور
    * سیستم تزریق سوخت الكترونیكی(EFI)
    * شرایط رانندگی و نسبت سوخت وهوا در طی استارت زدن موتور
    * سیستم EFI
    * هنگامی كه موتور سرد است
    * در هنگام شتاب گیری
    * در هنگام گرفتن قدرت بالا از موتور
    * شكل و تركیب سیستم ترزیق سوخت الكترونیكی (EFI)
    * امكان مخلوط سوخت و هوای یكنواخت برای هر سیلندر
    * امكان ایجاد نسبت سوخت و هوای دقیق در تمام دامنه های سرعت دورانی موتور
    * پاسخ مناسب نسبت به تغییرات زاویه دریچه گاز
    * قطع سوخت در طی كاهش شتاب
    * مكش موثر مخلوط سوخت وهوا
    * نقش وسایل نقلیه (بویژه سیستم سوخت رسانی ) در آلودگی هوا
    * نقش سوخت موتورها در رابطه با آلودگی هوا
    * تأثیرات Sox بر روی انسان ها
    * سوخت ها به چند طریق محیط زیست را آلوده می کنند
    * نتیجه
    * مراجع

 

چكيده :

در ابتدا به نحوه عملكرد سيستم سوخت رساني كاربراتوري پرداخته ، سپس به چگونگي اصلاح نواقص موجود در كاربراتور پرداختيم و ديديم كه با وجود اصلاح كاربراتور (كاربراتور در ابتدا ساختمان بسيار ساده اي داشت) و پيچيده تر شدن ساختمان كاربراتور كه بواسطه لحاظ كردن پارامترهاي مختلف در حالتهاي مختلف نظير استارت زدن – كار با دور آرام – كار با دور زياد و از اين گونه موارد ... باز هم نواقص زيادي در كاركرد كاربراتور مشاهده مي شود . شايد به همين خاطر بود كه مهندسان و متخصصان را بر آن داشت كه از سيستم پيشرفته انژكتور (تزريق سوخت) استفاده كنند .

همانطور كه قبلاً اشاره كرديم تزريق سوخت سابقه تاريخي درازي دارد . اما چرا اين وقفه بلند در استفاده از انژكتور بوجود آمد ؟! شايد به دليل اين كه در آن روزگار هزينه چنين كاري بسيار سنگين بوده و يا اينكه مشكل كامپيوتر بوده ، بهرحال در اين خصوص به تفصيل قبلاً صحبت كرديم . در هر صورت در چند سال اخير زمينه مناسب براي چنين حركتي فراهم شده و اين حركت نيز صورت گرفته تا آنجا كه به كشور ما نيز رسيده .

حال به اختصار اگر در مورد مزاياي سيستم رساني انژكتوري نسبت به

كاربراتوري بخواهيم صحبت كنيم مي توانيم به اين موارد بطور كلي اشاره كنيم ؛

تنظيم بودن خودرو به مدت زمان بيشتر و نياز كمتر به تنظيم هاي پي در پي . نسبت سوخت و هواي متناسب تر با حالت و وضعيتي كه خودرو در آن قرار دارد و جلوگيري از احتراق ناقص و ايجاد نسبت تراكم مناسب تر و ... كه همه اين موارد يعني تاثير مثبت در قدرت و توان موتور و كاهش آلاينده ها .

 

مقدمه

قبل از ورود به بحث سيستم هاي سوخت رساني بد نيست نگاهي بيندازيم به تاريخچه موتورهاي احتراق داخلي بهتر بتوانيم مسير تكاملي سيستم سوخت رساني خودرو را درك كنيم .

تاريخچه موتورهاي احتراق داخلي ، به سال 1876 باز مي گردد ، كه «نيكولاس اتو» (1891 – 1832 ) اوين موتور جرقه اي را ساخت . اين موتور در ابتدا بنابر سيكل ويژه اي كار مي كرد و با بازدهي حداكثر برابر با 11% ، داراي وزن زيادي بود . اتو با ارائه سيكل عملكرد 4 زمانه ، بازده را به 14% افزايش ، و در كنار كاهش حجم موتور ، وزن آن را نيز به كمتر از  حالت قبل كاهش داد . در سال 1884 ، امتياز ثبت شده يك شخص فرانسوي به نام «آلفونس بيودي روشاس» (1893-1815) مربوط به سال 1862 منتشر شد ، كه معلوم ساخت او قبل از اتو ، اصول سيكل 4 زمانه را شرح داده است . البته چون روشاس نتوانسته بود ايده هاي خود را عملي سازد ، در نتيجه امروزه اتو به عنوان مخترع موتور شناخته مي شود .

از آن پس اشخاص بسياري در اواخر قرن نوزدهم دست به ابداع موتورهاي ديگري دست زدند ، و جملگي به اين نتيجه رسيدند كه «نسبت تراكم» تاثير مستقيمي بر روي بازده موتور دارد ، ولي به دليل مشكل «كوبش» ، مقدار آن به كمتر از 4 محدود شده بود . در دهه 1880 ، با توسعه كاربراتور و سيستم جرقه ، سرعت موتورها افزايش يافت ، و امكان استفاده از موتور در اتومبيلها فراهم شد . در سال 1892 ، يك مهندس آلماني به نام «رودلف ديزل» (1913 – 1858) ، نوع جديدي از موتور را به ثبت رساند . در طرح وي ، در مرحله تراكم، تنها هوا متراكم ، و در انتهاي اين مرحله سوخت مايع به داخل هواي داغ پاشيده مي شد . از آنجايي كه در اين طرح ، هوا دچار كوبش نمي شود ، لذا وي توانست تراكم را بالا ببرد ، و بازده موتو را دو برابر كند . يكي از ديگر طرحهاي موتور ، موتور دوراني است ، كه اولين آنها توسط «فليكس وانكل» ، در سال 1957 به نتايج رضايتبخشي رسيد .

سوختها نيز تاثير فراواني در توسعه موتورها داشته اند . اولين موتورها با سوختن گار ، توان مكانيكي توليد مي كردند . بنزين در اواخر قرن نوزدهم ، براي استفاده از كاربراتورها مورد استفاده قرار گرفت . بنزينهاي اوليه كاملاً فرار بودند و در نتيجه ، امكان افزايش نسبت تراكم به بيش از 4 نبود ، ولي در عوض راه اندازي موتور (استارت زدن) راحت بود . «ويليام برتون» (1954 – 1865) توانست با «گراكينگ حرارتي» نفتهاي سنگين ، بنزيني توليد كند تا بتوان به تقاضاهاي روز افزون بنزين پاسخ داد . البته به دليل بالا بودن نقطه جوش ، استارت حالت سرد موتور مشكلتر بود ، كه اين مشكل نيز با اخترع «استارتر برقي» در سال 1912 حل شد . تاثير ضد كوبش «تترااتيل سرب» ، در سال 1923 ، توسط شركت «جنرال موتورز» كشف شد و در دهه 1930، استفاده از كاتاليزو فعال به جاي كراكينگ حرارتي ، باعث توليد بنزينهاي داراي كيفيت بالا شد .

مساله آلودگي هوا در دهه 1940 در لس آنجلس بروز كرد . در سال 1952 ، كشف شد كه مشكل «مه دود» ، از واكنش مابين اكسيدهاي نيتروژن و تركيبات هيدروكربني در مجاورت نور خورشيد صورت مي گيرد ، كه موتورها از عوامل اصلي آن هستند . موتورهاي ديزل نيز منبع اصلي دوده و ذرات ريز هستند . لذا براي حفظ محيط زيست ، در كشورهاي پيشرفته ، استانداردهايي در زمينه محدود ساختن آلاينده هاي خروجي موتور ارائه شد . همچنين در موتور از تجهيزاتي مانند«مبدلهاي كاتاليزوري» ، و در سوخت از مواد افزودني براي بهبود كيفيت آن و حذف سرب ، براي اين مهم استفاده شد.

از دهه 1970 ، به دليل افزايش بهاي فراورده هاي نفتي ، براي كاهش مصرف موتور ، تلاش زيادي براي بالا بردن بازده صورت گرفت. البته بايد در نظر داشت كه كنترل آلودگي موتور ، باعث بالا رفتن مصرف سوخت مي‌شود .

تلاش بسياري نيز درباره سوختهاي جايگزين بنزين و گازوييل صورت گرفته ، كه از بين آنها مي توان به گاز طبيعي ، متانول و اتانول اشاره كرد . هيدروژن ، بنزين و گازوييل مصنوعي حاصل از سنگهاي نفتي و زغال سنگ ، نيز جايگزينهايي بلندمدت محسوب مي شوند .

بعد از گذشت بيش از يك قرن ، ممكن است به نظر برسد كه موتورها به حداكثر توسعه خود رسيده اند ، ولي در عمل موتورها همچنان به توان و بازده بالاتر و آلودگي كمتري مي رسند . استفاده در موارد جديد باعث كاهش وزن ، قيمت و تلفات حرارتي شده است .

آیا در رابطه با بررسي سيستم هاي سوخت رساني كاربراتوري انژكتوري و مقايسه آنها سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید بررسي سيستم هاي سوخت رساني كاربراتوري انژكتوري و مقايسه آنها :

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"