محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
پروژه و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو / پروژه و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 20)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۹,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 99 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: دارای فایل ورد و پی دی اف

فهرست مندرجات

موتور: MOTOR
تشريح مدار هيدروليك HE 100
* تانك هيدروليك Hydraulic Tank
* فيلتر مكشي Breather :
* كولر روغن : Oil Cooler
* شير قطع كن On-Off Valve :
قبل پمپ ـ قبل از جک بوم
* بلوك جمع كننده روغن Collector Block
* فيلترها Filters
* شيرهاي سلونوئيدي : Solenoid Valve
* پدال حركت ، ترمز پايي ، ترمز دستي : Travel Paddle Hand & Paddle Brake
* شير كنترل جريان Flow Control Valve :
• چك ولوها check valves
* عملكرد شير يكطرفه با تخليه هيدرورليكي Pilot Check Valve
* شير قفل كننده اكسل جلو ( اكسل الاكلنگي ) Axel Lock Valve
*اتصال گردان 13 راهه Rotary Connection
* آكومولاتورها Accumulators
* شير كنترل پايلوتي ( جوي استيك ) Pilot Valve (joystick)
* شارژينگ ولو Charging Valve
* اوربيترول Orbitrol
* جك ها Cylinder
* هيدروموتورها Hydraulic Motor
* هيدروموتور گردان : Swing Motor
*هيدروموتور حركت Travel Motor
* شيرهاي فشار شكن
* چگونگي عملكرد شير فشارشكن پايلوتي
تصوير شير تخليه فشار پايلوتي
• شاتل ولو Shuttle Valve
* پمپ ها : Pumps
* پمپ دوبله با جابجايي متغير توان ثابت مدل A8VO ( 18 )
* عملکرد پمپ دوبله بيل هيدروليكي HE100 مدل A8V0
كنترل جمع كننده قدرت (SR)
*نحوه زاويه گيري پمپ دوبله بيل هيدروليكي HE100 مدل A8V0
* بلوك شير كنترل بيل هيدروليكي HE100
تصوير هاي شير كنترل بيل هيدروليكي HE100
سمبول هيدروليكي بيل HE100
* عملكرد شيرهاي كنترل
* نحوه عمکرد مدار حرکت و کار : Travel & Working System
* جك هاي بوم
وضعيت خلاص
بالابردن بوم
پايين آوردن بوم
* جك باكت
باز كردن باكت
* عملكرد موتور هيدروليكي گردان (31)
وضعيت ترمز
* جك استيك
جمع شدن بازوي استيك
بازشدن بازوي استيك
* جك هاي پايه و عملكرد شيرهاي يكطرفه با تخلية هيدروليكي(29) و (28)
عملكرد شيرهاي يكطرفه با تخليه هيدروليكي (29)
تصوير شير يكطرفه با تخليه هيدروليكي 29
عملکرد شیر 29 در باز كردن جك هاي پايه
عملکرد شیر 29 در جمع كـردن جك هـاي پايه
عملكرد شير يكطرفه با تخليه هيدرورليكي (28)

تصوير شير يكطرفه با تخليه هيدروليكي 28
باز كردن جك هاي پايه
* عملكرد مدار حركت بيل هيدروليكي HE100

بلوك ترمز اضطراري هيدروموتور حركت
* نحوه عملكرد مدار سرو : Servo System
* مدار فرمان و ترمز : Steering & Braking System
* گیربکس و مدار کنترلی آن:
* بلوك شير تعويض دنده (39 )
*گيربكس حركت ( 32 )
تعــويض دنده
نقشه داخلي گيربكس هيدروليكي در حالت دنده 1 ( سنگين )
انتخاب دنده 2 ) سبك )
نقشه هيدروليكي داخلي گيربكس در حالت دنده 2 ( سبك )
قفل داخلي گيربكس ZF – 2 HL 100 بيل HE 100
آزاد کردن ترمز پارکینگ:
گريدر :
عمليات كاري مي توان با گريدر انجام داد :
اجزاي گريدر :
1- سيستم قدرت Engine System
2- سيستم انتقال قدرت Transmission System
3- سيستم هيدروليك Hydraulic System
4- شاسي و اسكلت فلزي Frame and Column
در اين جزوه به بررسي گريدرهاي مدل D , C1 , C , B مي پردازيم . به دليل تشابه اين مدل بسياري از توضيحات آن مشابه مي باشد .
1- سيستم قدرت Engine System
2- سيستم انقال قدرت : Transmission System
گيربكس :
گيربكس پاور شيفت 6WG / Ergo power 200 ZF گريدرB HG180
تابلوي تعويض دنده
راهنماي خطوط نقشه
اجزاء تشكيل دهندة مدار هيدروليكي كنترل گيربكس
تشريح عملكرد گيربكس
تشريح عملكرد Lockup Clutch

تشريح عملكرد شير كنترل فشار ( Pressure Control Valve ) و شير تنظيم مجدد (Reset Valve )
گیربکس پاورشیفت ZF 6WG / Ergo power -190
معرفي اجزاء نقشه كنترل الكترو هيدروليكي گيربكس ZF 6WG / Ergo power – 190
1- كارتل روغن گيربكس
2- پمپ روغن گيربكس
3- فيلتر
4- شير ميان بر فيلتر FDV كه با اختلاف فشار ΔP = 5.5 bar باز مي شود
5- شير كنترل فشار اصلي HDV ( 16+2 bar)
6- شير كاهنده فشار RV-9 ( 9bar )
7- رلاتورهاي فشار برقي Y1 – Y6
8- اسپولهاي پيرو NFS
9- دمپر ارتعاش گير D
10- اوريفيس B
11- شيرهاي تناسبي P1 – P6
12- كلاچ پكهاي سرعت و جهت K1-K2-K3-K4-KV-KR
13- شير اطمينان ورودي تورك كنورتور WSV ( P=11bar )
14- شير اطمينان خروجي تورك كنورتور WGV ( P=4.3 bar)
15- شير برقي Lock Up Clutch ( WK - M)
16- شير درگيركننده Lock Up Clutch ( WK - V)
17- خنك كننده روغن ( مبدل حرارتي ) WT
18- سنسور دماي روغن گيربكس TEMP
19- تورك كنورتور Converter
تشريح عملكرد گيربكس ZF 6WG / Ergo power 190
براي درگير كردن دنده هاي گيربكس به دو خط فشار مورد نياز است .
درگيري كلاچ پكها و انتخاب دنده
دیاگرام قدرت

3- سيستم هيدروليك : Hydraulic System
پمپ هاي هيدروليكي :
فلوديوايدر :
شير كنترل :
شير كنترل سمت راست ادوات زير را كنترل مي كند :
1- جك بالابر تيغه سمت راست ( Right ) Blade Lift Cylinder
2- جك حركت كشويي تيغه Blade Side shift Cylinder
3- جك زاويه دهنده چرخهاي جلو Leaning Cylinder
4- جك كمر شكن Articulation Cylinder
5- جك زاويه دهنده تيغه جلو Front Side Cylinder
ادوات كارساز :
شير محدود كننده جريان Over Center Valve :
دابل چك ولو : Double Acting Check Valve :
فرمان :
سيستم فرمان كمرشكن :
هيدرو موتور گردان :
شارژينگ ولو و شير ترمز :
4- شاسي و اسكلت فلزي Frame and Column
« فشارگيري گريدر HG180D »
كنترل فشار هيدروليك :
كنترل فشار سيستم فرمان :
كنترل فشار سيستم ترمز :
كنترل فشار سيستم پنتوماتيك :
...

 

بخش هایی از پایان نامه تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....)

 

تشريح مدار هيدروليك HE 100 

براي درك بهتر مدار اين محصول ابتدا عملكرد تك تك اجزا آن را بيان مي كنيم سپس به بررسي كل مدار مي پردازيم :

* تانك هيدروليك Hydraulic  Tank

در مخزن روغن هيدورليك براي تمام سيستم موجود مي باشد . صفحات موج گيري در داخل مخزن وجود دارد كه از به هم خوردن روغن در هنگام كار با ماشين جلوگيري مي كنند . همچنين سمت مكش را از سمت برگشت جدا مي كند .

 

* فيلتر مكشي Breather :

براي حصول اطمينان از رسيدن روغن كافي به پمپ و نيز جلوگيري از كاويتاسيون روغن تحت فشار مي باشد. كه اين امر توسط فيلتر تنفسی (  Breather)  محقق مي شود كه مخزن را تحت فشار 1.2 بار قرار مي دهد و نيز اجازه تبادل با محيط براي جلوگيري از كاويتاسيون را مي دهد .

 * كولر روغن : Oil  Cooler

به دليل آنكه روغن هيد روليك عامل انجام كار مي باشد گرم مي شود . براي كاركرد صحيح سيستم نياز است دماي روغن در حد معين كنترل شود . بنابراين نياز به يك كولر روغن مي باشد . اساس كاركرد تمام كولرهاي روغن شبيه به هم مي باشد و بر جريان خلاف جهت آب و روغن استوار مي باشد . كولرهاي روغن داراي لوله هاي بسيار نازكي هستند كه از ميان آنها آب عبور مي كند و روغن در جهت مخالف ،جهت ورود آب ودر کنار این لوله ها خنک می شود . جریان یافتن آب در خلاف جهت روغن به دليل تبادل حرارتي بهتري است که در اين حالت پيش مي آيد .

 * شير قطع كن   On-Off   Valve :

شيرهاي قطع كن  On-Off  Valve به منظور قطع و وصل كردن مسيرروغن به كار مي روند  . در بيل هيدروليكي در دوجا از اين شير استفاده شده است .

قبل پمپ ـ قبل از جک بوم

شير قطع كن كه قبل از پمپ قرار دارد به منظور قطع جريان روغن در هنگام تعميرات مي باشد . بدين منظور به آن Shut  Of  Valve گويند . بايد توجه داشت اين شير در زمان كاركرد پمپ باز باشد .

شير قطع كني كه قبل از جك بوم قرار دارد به منظور ثابت نگه داشتن بوم مي باشد . ( قفل كردن حركت جك بوم ) به همين دليل به آن Lock  Valve گويند .

* بلوك جمع كننده روغن     Collector  Block

چون تعدا مسیرهای برگشتي به تانك در اين مدار زياد مي باشد و براي جلوگيري از ايجاد منافذ زيادي براي  ورود اين روغنها و به منظور آرام كردن جريان برگشتي قبل از تانك هيدروليك يك بلوك جمع كننده وجود دارد .

گریدر 3 عملیات کاری می توان با گریدر انجام داد 3 اجزای گریدر گیربکس پاور شیفت 6WG Ergo power 200 ZF گریدرB HG180 9 تشریح عملکرد Lockup Clutch 13 گیربکس پاورشیفت ZF 6WG Ergo power -190 15 درگیری کلاچ پکها و انتخاب دنده 18 دیاگرام قدرت 20 3- سیستم هیدرولیک Hydraulic System پمپ های هیدرولیکی 23 شیر کنترل 24 ادوات کارساز 27 دابل چک ولو Double Acting Check Valve 28 فرمان 29 فشارگیری گریدر HG180D 34 تشریح مدار هیدرولیک HE 100 40 عملکرد شیر یکطرفه با تخلیه هیدرورلیکی Pilot Check Valve 46 هیدروموتورها Hydraulic Motor 54 شیرهای فشار شکن 55 چگونگی عملکرد شیر فشارشکن پایلوتی 56 تصویر شیر تخلیه فشار پایلوتی 57 بلوک شیر کنترل بیل هیدرولیکی HE100 65 تصویر های شیر کنترل بیل هیدرولیکی HE100 66 تصویر شیر یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی 29 76 تصویر شیر یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی 28 78 نحوه عملکرد مدار سرو Servo System 83 مدار فرمان و ترمز Steering Braking System 84 قفل داخلی گیربکس ZF – 2 HL 100 بیل HE 100 93 جدول رفع عیب 98 گریدر این دستگاه بیشتر به منظور تسطیح جاده برای ساختن فرم مطلوب بستر جاده و عملیات تنظیم شیب وتسطیح دامنه خاکریزها خاکبرداریها و یا برای جابجایی خاک و برف روبی و برداشتن لایه های سست سطح زمین و برای ایجاد شیب عرضی ایجاد پروفیلهای ویژه در جاده سازی استفاده می شود. تجهیزاتی علاوه بر ادوات اصلی کاری گریدر می تواند روی آن نصب شود عبارتند از چنگک شخم زن Scarifier و ریپر عقب Rear Ripper و تیغه جلو Front Blade عضو کار ساز در گریدر تیغه Blade می باشد که در وسط دستگاه نصب شده است . این تیغه می تواند تحت زاویه های گوناگونی کار کند و می تواند حول سه محور مختصاتی حرکت کند . عملیات کاری می توان با گریدر انجام داد 1- پخش کردن مواد خاکی در این حالت باید دقت شود که ارتفاع توده خاک خیلی زیاد نباشد . زیرا ظرفیت گریدر در این حالت تابعی از قدرت موتور و ارتفاع تیغه می باشد . 2- حمل مواد به کنار جاده برای این منظور باید تیغه گریدر مقداری زاویه بگیرد تا مواد را به کناره جاده هدایت کند . در این حالت باید دقت شود مواد حمل شده زیر چرخ عقب قرار نگیرند . 3- شیب بندی دقیق برای شیب بندی می بایست تیغه گریدر را مقداری زاویه نسبت به ارتفاع دهیم . برای پر کردن گودال ها و درآوردن شیب می بایست مقداری خاک جلوی گریدر موجود باشد . 4- کندن جوی از گریدر می توان برای کندن جویهای V شکل و ذوزنقه ای شکل استفاده نمود . البته عمق ماکزیمم اقتصادی جوی حدود یک متر و عرض قاعده ماکزیمم حدود 51 متر می باشد . لازم به ذکر است که بهتر است جویهای با بیش از ابعاد فوق را با خندق کن حفر نمود . اجزای گریدر 1- سیستم قدرت Engine System 2- سیستم انتقال قدرت Transmission System 3- سیستم هیدرولیک Hydraulic System 4- شاسی و اسکلت فلزی Frame and Column در این جزوه به بررسی گریدرهای مدل D C1 C B می پردازیم . به دلیل تشابه این مدل بسیاری از توضیحات آن مشابه می باشد . 1- سیستم قدرت Engine System مدل B موتور گریدر مدل B بنر مدل OM355A می باشد . این موتور شش سیلندر خطی می باشد که موتور آب خنک و مجهز به توربوشارژ می باشد و قدرت آن 225hp می باشد . مدل C C1 موتور گریدر مدل C دویتز BF6M 2012C مدل D موتور این مدل ها از گریدر دویتز 1013 EC می باشد . 2- سیستم انقال قدرت Transmission System قدرت تولیدی موتور توسط کلاج هیدرولیکی ( تورک کنورتور ) وارد گیربکس می شود و توسط جعبه انتقال و از طریق گاردان به دیفرانسیل و از طریق تاندوم ها به چرخها منتقل می شود . گیربکس مدل B گیربکس مدلZF 6WG 200 A می باشد که امکان 6 دنده را مهیا می کند . مدل C ZF 6WG Ergo power 200 مدل C1 ZF 6WG Ergo power 190 مدل D گیربکس این مدل ZF 6WG Ergo power 190 گیربکس پاور شیفت 6WG Ergo power 200 ZF گریدرB HG180 گیربکس چند سرعته گریدر به گونه ای طراحی شده است که توسط چند کلاچ پک هیدرولیکی ( Multi Disk Clutches ) قادر به درگیر کردن چرخ دنده ها زیر بار می باشد. همه چرخ دنده ها دایما درگیر می شوند و درون یاتاقان های ضد اصطکاک گردش می کنند. چرخ دنده ها بیرینگها و کلاچ ها با روغن خنک روغنکاری می شوند. این گیربکس دارای شش سرعت است که به شش کلاچ پک مجهز می باشد. در تعویض دنده پلیت ها با فشار روغن پشت پیستون در جهت محوری فشرده می شوند. یک فنر فشاری پیستون را برمی گرداند و کلاچ پکها آزاد می شوند. کنترل گیربکس نقشه هیدرولیکی کنترل گیربکس در شکل نشان داده شده است. برای تحلیل مدار هیدرولیکی گیربکس دیاگرام فوق را در نظر بگیرید. MAGNET UNDER VOLTAGE NEUTRAL REVERSE FORWARD 3 2 1 6 5 4 3 2 1 SPEED M1 M2 M3 M4 M5 K3 KR KR KR K4 KV K4 KV K4 KV CLUTCH K3 K2 K1 K3 K3 K2 K2 K1 K1 تابلوی تعویض دنده راهنمای خطوط نقشه فشار روغن اصلی مدار 162bar فشار روغن کاهش یافته برای تحریک شیر های برقی 10bar فشار روغن درگیر کننده کلاچ پکها 16bar فشار روغن ورودی تورک کنورتور 8.5bar فشار روغن خروجی تورک کنورتور 2.5bar روغنکاری گیربکس روغن برگشتی اجزا تشکیل دهنده مدار هیدرولیکی کنترل گیربکس 1- کارتل روغن Oil Sump 2- پمپ روغن Oil Pump 3- فیلتر روغن Oil Filter 4- شیر تنظیم فشار Control Pressure Valve 5- شیر کنترل فشار یا شیر مدولار ( modulating valve ) ‍Pressure Control Valve 6- شیر تنظیم کننده مجدد Reset Valve 7- شیرهای تعویض دنده شماره های Shift Valves 1 2 3 4 5 8- کلاچ پکهای Multi-disk Clutches K4 K3 K2 K1 KR KV 9- شیرهای مغناطیسی Magnetic Valves M5 M4 M3 M2 M1 10- شیر کاهنده فشار Reducing Valve 11- Lock Up Clutch شامل شیرمغناطیسی M6 – شیر درگیر کننده کلاچ پک Lock Up (WK– Shift Valve ) 12- تورک کنورتور Torque Converter 13- رلیف والو ورودی تورک کنورتور Converter Relief Valve 14- شیر نگهدارنده فشار خروجی تورک کنورتور Converter Pressure Holding Valve 15- کولر روغن روغنکاری گیربکس Heat Exchanger تامین روغن تورک کنورتور و کنترل گیربکس به وسیله پمپ روغن که در پایین گیربکس تعبیه شده است انجام می شود. دبـی خــروجی پمـپ روغـن در دور موتور 2000 RPM برابر 80 Litmin می باشد. پمپ روغن را از کارتل روغن مکش می کند و از یک صافی که در خارج کارتل قرار دارد عبور می دهد . جریان روغن به یک فیلتر دقیق پایانی می رسد که این فیلتر هم در خارج گیربکس تعبیه شده است. روغن سرانجام به شیر تنظیم فشار می رسد. روغن به واسطه شیر تنظیم فشار ( Control Pressure Valve ) فشرده شده و از طریق شیر کنترل فشار ( Pressure Control Valve ) به شیرهای تعویض دنده 1 و 2 و 3 و 4 و 5 (Shift Valves ) و کلاچ پکها جاری می شود. ‍Pressure Control Valve طی مراحل تعویض دنده فشار در کلاچ پکها را تنظیم می کند. در زمان تعویض دنده فشار مدار در مدت زمان کوتاهی افت می کند و مجددا پس از تعویض کامل دنده به 162bar افزایش می یاید. تشریح عملکرد گیربکس فشار روغن راه انداز برای شیرهای تعویض دنده به وسیله شیر کاهنده فشار (ReducingValve ) به 10 Bar کاهش می یابد و به طرف شیرهای مغناطیسی M1 و M2 و M3 M4 و M5 جاری می گردد. شیر تنظیم فشار ( Control Pressure Valve ) ماکزیمم فشار را محدود می کند و جریان روغن را برای تورک کنورتور و مدار روغنکاری گیربکس مهیا می سازد. فشار تنظیمی این شیر 16 2 Bar می باشد. یک شیر اطمینان ( Safety Valve ) در ورودی تورک کنورتور تعبیه شده است. این شیر اطمینان تورک کنورتور را بر علیه هرگونه فشار بالا محافظت می کند. فشار باز شدن این شیر 8.5 Bar می باشد. برای جلوگیری از پدیده کاویتاسیون تورک کنورتور باید همیشه پر از روغن باشد. این عمل به وسیله شیر نگهدارنده فشار (Pressure Holding Valve ) که در خروجی تورک کنورتور تعبیه شده است انجام می شود . فشار باز شدن این شیر حدود 2.5 Bar است. روغنـی که از تـورک کنـورتور خـارج می شــود به یک کـولــر روغـن (Heat Exchanger ) که می تواند روغن و آب و یا روغن و هوا باشد وارد شده و خنک می گردد. برای محافظت کولر روغن یک شیر کنارگذر ( By Pass Valve ) تعبیه شده است که در حالت روغن سرد و هنگام گرفتگی کولر عمل می کند. روغن خنک شده از خروجی کولر روغن به داخل گیربکس جریان می یابد و همه نقاطی که به مدار روغنکاری اتصال دارند را روغنکاری می کند. پنـج شـیر مغنــاطیسی ( Solenoid Valves ) در واحـد کنتــرل گیربکس وظیفه درگیر نمودن دنده هاو کلاچ پکها را بعهده دارند . کلاچ قفل‌کننده (Lockup Clutch) تورک کنورتور به طور اتوماتیک عمل میکند. باز کردن و بستن کلاچ قفل کننده تورک کنورتور توسط شیر مغناطیسی آن انجام می شود.سرعت توربین به وسیله سنسور القایی سنجیده می شود. تشریح عملکرد Lockup Clutch گیربکس 6WG Ergo power 200 گریدر دارای سیستم Lockup Clutch می باشد. عمل Lockup Clutch تماس هیدرولیکی موتور و گیربکس است. یعنی با این عمل توربین با فلایویل موتور یکپارچه می شود. زمانی که دور توربین به حدود 90 دور Impeller ( حدود 1450 RPM ) برسد سنسور نصب شده در خروجی توربین مقدار دور را احساس کرده و از طریق جعبه کنترل باعث تحریک شیر مغناطیسیM6 می شود. با تحریک شدن شیر مغناطیسی M6 جریان روغن به پشت اسپول شیر درگیرکننده (WK – Shift Valve ) وارد می شود و اسپول این شیر را به سمت چپ هدایت می کند. ابتدا حالت وسط جایگزین و سپس جریان روغن تحت فشار از اوریفیس بالای Shift Valve ( Ф2.7 mm ) عبور کرده و باعث فشردن کلاچ Lockup می گردد. در این حالت توربین با فلایویل یکپارچه و با هم دوران می کنند. در هنگام تعویض دنده و یا در حالتی که دوران به حدود 1200 RPM افت کند Lockup قطع می شود. در حالتی که Lockup Clutch عمل می کند گشتاور ورودی و خروجی تورک کنورتور با هم برابرند. تشریح عملکرد شیر کنترل فشار ( Pressure Control Valve ) و شیر تنظیم مجدد (Reset Valve ) زمانی که در حالت تعویض دنده هستیم این شیرها عمل می کنند. روغن تحت فشار از اوریفیس Ф2.6 mm و حالت سمت چپ شیر کنترل فشار عبور کرده و پشت کلاچ پکهای ( KR KV K4 K3 K2 K1 ) قرار میگیرد. برای عملکرد کلاچ پکها نیاز به فشار 16 Bar می باشد. در مدت زمان 0.4 ثانیه فشار روغن به 4Bar می رسد. و این در حالی است که Reset Valve در حالت تخلیه به تانک قرار دارد و روغن مابین دو اسپول شیر کنترل فشار و فنر به تانک تخلیه می شود و بنابراین سیگنال هایی از روغن با فشـار 4Bar به سمت چپ و راست شیر کنترل فشار و سمت چپ Reset Valve اعمال می شود. سیگنال سمت چپ شیر کنترل فشار اسپول شیر را به سمت راست هدایت می کند و حداکثر دبی از این شیر عبور میکند. سیگنال سمت چپ Reset Valve اسپول این شیر را به سمت راست حرکت داده و راه تخلیه روغن به تانک بسته می شود. روغن از بالای Reset Valve عبور کرده و مابین دو اسپول و فنر قرار می گیرد و با کمک خط سیگنال سمت راست شیر کنترل فشار و سختی فنر اسپول را به سمت چپ هدایت می کند و شیـر را در حالت تعـادل نگه می دارد. در مدت0.9 ثانیه فشار روغن به 13Bar و در مدت 1.2 ثانیه فشار به 16Bar افزایش می یابد که برای عملکرد کلاچ پکها مورد نیاز است. در حالتی که هیچ دنده ای تعویض نمی شود و فشار خطوط روغن به کلاچ پکها به 16Bar رسیده باشد افزایش فشار از بالای Reset Valve مابین دو اسپول و فنر شیر کنترل فشار قرار می گیرد و اسپول شیر را به سمت چپ هدایت می کند و عبور روغن از این شیر را تقریبا قطع می کند. فشار در سیستم بالاتر رفته و شیر تنظیم فشار (Control Pressure Valve ) عمل می کند و روغن به ورودی تورک کنورتور جریان می یابد. در حالتی که دنـده ای تعـویض می شـود افت فشار در مدار کلاچ پکها به سیگنال های سمت چپ Reset Valve و شیر کنترل فشار اعمال می شود. ابتدا فنر Reset Valve اسپول این شیر را به سمت راست می راند روغن مابین دو اسپول و فنر شیر کنترل فشار به تانک تخلیه می شود. مقاومت عمل کننده در مقابل خط سیگنال سمت چپ شیر کنترل فشار سختی فنر می باشد خط فشار سیگنال بر مقاومت فنر غلبه می کند و اسپول شیر را به سمت راست می راند و روغن تحت فشار از این شیر عبور کرده و افت فشار بوجود آمده در اثر تعویض دنده را جبران می کند. حداکثر زمان برای تعویض دنده 1.2 ثانیه می باشد.

آیا در رابطه با تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....) سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید تحلیلی برسیستمهای مکانیکی وهیدرولیکی ماشین آلات راهسازی(بیل مکانیکی A900وگریدرو....):

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"