محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
پایان نامه مدیریت اجرائی
پایان نامه کلیه گرایش ها
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / مـدیــریـت / پایان نامه مدیریت اجرائی
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

بررسي علل تاخير در پرداخت بهاي قبوض برق


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 18)

نظرات کاربران (3 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۲۷,۲۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 136 صفحه
نوع فایل ارسالی:
کد محصول : pn177

فهرست

فصل اول : معرفي پژوهش
1-1- مقدمه  2
1-2- بيان مسئله  4
1-3- اهميت موضوع از نظرتحقيق 6
1-4- اهداف تحقيق  8
1-5- سوالات تحقيق  9
1-6- فرضيه تحقيق  10
1-7- قلمرو تحقيق  12
1-8- تعريف اصطلاحات  13

فصل دوم : بررسي پيشينه پژوهش
الف - مباني نظري  16
2-1- نظريه كردار مصرف كننده  16
2-2- نقش زمان در ارزيابيهاي اقتصادي  19
ب- تعيين سير تطور و وضعيت شركت توزيع نيروي برق استان قزوين  25
2-1- تاريخچه شركت توزيع نيروي برق استان قزوين  25
2-2- تصميمات استراتژيك نقدينگي  27
2-3- تعادل بين ريسك و بازده  31
ج - مباني عملي  32
2-1- مروري بر تحقيقات انجام شده در ساير كشورها  33
2-1-1- گروه برق هنگ كنگ  33
2-1-2- روشهاي پرداخت فيش برق در انگستان 35
2-1-3- شركت برق آريزونا 36
2-1-4- شركت برق هاوايي  37
2-1-5- شركت برق ماساچوست  40
2-2- مروري بر تحقيقات انجام شده در ايران  45
1- ارائه الگوي جهت افزايش بهره وري دروصول بهاي برق مصرفي وارزيابي اقتصادي  45
2- توزيع برق استان اصفهان  46
3- شركت توزيع برق استان فارس  47
4- شركت توزيع برق استان كردستان  47
5- شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان  49
6- شركت توزيع نيروي برق استان خوزستان  49
7- شركت توزيع نيروي برق استان بوشهر  50
8- شركت توزيع نيروي برق اهواز  51
2-3- چگونگي حل مساله پژوهش  53

فصل سوم : روش پژوهش (متدولوژي)
3-1- طرح تحقيق  56
3-2- جامعه آماري 57
3-3- تعيين حجم نمونه براي داده هاي كيفي 58
3-4- نمونه گيري گروهي  60
3-5- روش جمع آوري داده ها 62
3-6- قابليت اعتبار Validity 63
3-7- قابليت اتكاء Reliability  64
3-8- روشهاي آماري تجزيه و تحليل اطلاعات  64
3-9- آمون كاي – دو  64

فصل چهارم : يافته هاي پژوهش (نتايج)
4-1- توصيف صفات نمونه آماري  67
4-2- تجزيه و تحليل داده هاي آماري و آزمون فرض  91
4-3- سوال : علل تاخير در پرداخت بهاي برق كدامند ؟  97

فصل پنجم : بحث و تفسير نتايج
5-1- يافته هاي پژوهش  102
5-2- پيشنهادات بر اساس يافته هاي پژوهش  105
5-3- پيشنهادات محقق  107
5-3-1- تعيين تعرفه هاي ساعتي جهت اخذ بهاي برق در كنتورهاي كارتي هوشمند  107
5-3-2- اجراي بند 5 شرايط عمومي تعرفه هاي برق  108
5-4- محدوديتهاي تحقيق 109
   فهرست منابع و ماخذ             110                                                                                                         
فهرست جداول:
جدول 2-1- بدهي - فروش و وصول شش سال اخير  37
جدول 3-1- تركيب مشتركين بدهكار  69
جدول 4-1- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري بر حسب نوع تعرفه  75
جدول 4-2- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري بر حسب تحصيلات  76
جدول 4-3- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري بر حسب درجه نگراني از قطع سريع برق توسط
شركت توزيع بدليل بدهي  76
جدول 4-4- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري بر حسب ميزان اعتماد به صورتحسابهاي برق و
محاسبات آن  77
جدول 4-5- توزيع فراواني نظرات مشتركين نمونه بر اساس عدم دسترسي به دفاتر مركزي شركت و در
نتيجه ايجاد تاخير در پرداخت بهاي برق  78
جدول 4-6- توزيع فراواني پاسخ مشتركين نمونه آماري در خصوص تاثير تعداد مالكين ، شركاء                
و مصرف كنندگان در تاخير پرداخت بهاي برق  79
جدول 4-7- توزيع فراواني نظرات مشتركين در ارتباط به اعطاي مهلت پرداخت 15 روز جهت پرداخت
در صورت حسابهاي برق  80
جدول 4-8- توزيع فراواني نظرات پاسخ دهندگان در خصوص تاثير تاخير در ابلاغ اعتبارات و                
بودجه به سازمانها (معمولا در نيمه دوم سال) موجب تاخير در پرداخت بهاي برق مي شود  81
جدول 4-9- توزيع فرواني مشتركين در پاسخ به تاثير اعمال جريمه عادلانه به منظور جلوگيري از تاخير
در بهاي برق  82
جدول 4-10- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در زمينه پرداخت پاداش جهت تشويق به تعجيل در
پرداخت بهاي برق  83
جدول 4-11- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در زمينه اينكه به چه حد فصلي بودن درآمد باعث
تاخير در پرداخت بهاي برق مي شود .  84
جدول 4-12- توزيع فرواني مشتركين نمونه آماري در زمينه اخذ مهلت با كمي اصرار از طرف مشتركين
و تسليم مديران شركت توزيع  85
جدول 4-13- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در ارتباط با اينكه اطلاع رساني ضعيف پرداخت به
موقع را به صورت يك فرهنگ در نياورده است  86
جدول 4-14- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در زمينه دخالت و اعطاء مهلت از طرف مقامات
محلي و استاني به مشتركين  87
جدول 4-15- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در زمينه نصب سيستم هوشمند وصول همزمان بهاي
برق با مصرف آن از طريق كارتهاي اعتباري  88
جدول 4-16- توزيع فراواني مشتركين نمونه در خصوص دريافت صورتحسابها با تاخير  89
جدول 4-17- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در خصوص نمايش يارانه اعطايي مربوط به بهاي
برق در قبوض صادره  90
جدول 4-18- توزيع نمونه آماري در زمينه قبول دريافت بهاي برق در هر زماني كه مشتركين به بانك
مراجعه مي نمايند بدون توجه به تاريخ مهلت مندرج در قبوض برق 91
جدول 4-19- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري درارتباط باارسال صورتحساب بامبالغ مساوي وعلي
الحساب وتسويه حساب در پايان هر شش ماه يا يكسال با ارسال يك صورتحساب قطعي  92
جدول 4-20- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در خصوص ثبات بهاي برق در طي سنوات متوالي  93
جدول 4-21- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در خصوص تنظيم زمان پرداخت بهاي قبوض در
اوايل هر ماه  94
جدول 4-22- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در ارتباط با جايگزيني جريمه بجاي قطع برق
مشتركين بدهكار  95
جدول 4-23- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در زمينه دادن تشويق مالي به منظور پرداخت به
موقع بهاي برق  96
جدول 4-24- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري در خصوص تاثير اطلاع رساني به موقع در پرداخت
به هنگام بهاي برق  97
جدول4-25- توزيع فراواني مشتركين نمونه آماري درارتباط به اولوين وانتخاب نوع وسيله اطلاع رساني  98
جدول 4-26- عملكرد پرداخت مشتركين در سال 1380 كه تاخير در پرداخت داشته اند  100
جدول 4-27- بدهي – فروش و وصول شش سال اخير  101
جدول4-28- تجزيه وتحليل فروش برق شركتهاي برق منطقه اي و سازمان آب و برق خوزستـان در
سال 1380   102
جدول 4-29- تجزيه وتحليل فروش برق شركتهاي برق منطقه اي وسازمان آب وبرق خوزستان درسال1380  103
جدول 4-30-تجزيه وتحليل فروش برق شركتهاي برق منطقه اي سازمان آب وبرق خوزستان درسال 1380  104
جدول 4-31- خلاصه محاسبات كاي دو سوالات 1 الي 23 پرسشنامه  106

 

چكيده :
امروزه انرژي برق به عنوان يكي از پاكيزه ترين انرژي هاي مصرفي خانواده ها ، صنايع و ساير مراكز مصرف مطرح است . در حاليكه هزينه هاي بالاي توليد ، انتقال و توزيع آن از ديد مصرف كنندگان پنهان مانده است و اين در شرايطي است كه بخش اعظمي از سرمايه گذاريها ، طراحي و برنامه ريزي در صنعت برق منوط به وصول به موقع بهاي برق مي باشد . در اين راستا شناسايي علل تاخير در پرداخت بهاي برق از اهميت به سزايي برخوردار است .
اين تحقيق به منظور بررسي علل تاخير در پرداخت بهاي قبوض برق در شركت توزيع برق استان قزوين با هدف كاهش هزينه ها و خسارتهاي ناشي از تاخير در وصول مطالبات ارائه مي شود .
به منظور بررسي علل فوق ابتدا از كليه شركتهاي برق منطقه اي و توزيع كشور استعلام كتبي به عمل آمد كه فقط 7 شركت توزيع شامل اصفهان ، فارس ، كردستان ، شمال استان كرمان ، خوزستان ، بوشهر و اهواز نظرات خود را ارسال نمودند كه پس از مروري بر ادبيات تحقيق با تلفيق نظرات ساير شركتها با فرضيات اوليه خود اقدام به طراحي يك فرضيه و يك سوال پژوهشي گرديد كه در پاسخ به آن 23 فرضيه فرعي مطرح گرديده است .
فرضيه اول : اغلب مشتركين بهاي برق خود را با تاخير پرداخت مي نمايند .
سوال اول : علل تاخير در پرداخت بهاي قبوض كدامند ؟
فرضيه دوم : از جمله علل تاخير در پرداخت بهاي برق عبارتند از :
1- ضعف سيستم خدمات قطع و وصل
2- عدم اعتماد كافي به محاسبات صورتحسابها
3- عدم دسترسي به دفاتر مركزي (مشتركين صنعتي)‌
4- تعدد مالكين يا شركاء و يا مصرف كنندگان انشعاب برق (چاههاي كشاورزي)
5- كمبود مهلت 15 روز مندرج در قبوض
6- تاخير در ابلاغ اعتبارات (مشتركين دولتي)
7- عدم اعمال جريمه عادلانه
8- عدم پرداخت پاداش به تعجيل در پرداخت
9- فصلي بودن درآمدها (مشتركين كشاورزي)
10- اخد مهلت از كاركنان شركت برق با اصرار
11- عدم اطلاع رساني كافي
12- دخالت مقامات محلي و استاني
13- عدم نصب سيستمهاي هوشمند مثل كنتورهاي كارتي
14- تاخير در توزيع صورتحسابها توسط شركت توزيع
15- عدم نمايش يارانه بهاي برق در قبوض
16- خودداري بانكها از دريافت وجه قبوض پس از مهلت
17- نوسان در مبالغ صورتحسابهاي صادره
18- افزايش سالانه بهاي برق
19- عدم توزيع قبوض در اوايل هر ماه
20- قطع برق بجاي جريمه
21- عدم اعطاء تشويق مالي براي پيش پرداخت بهاي برق
22- ضعف اطلاع رساني
23- نامناسب بودن نوع وسيله ارتباطي جهت اطلاع رساني
به منظور بررسي و آزمون فرضيه ها و يافتن پاسخ سوال پژوهش با كمك فنون آماري و از بين جامعه آماري كه 132 فقره از بدهكارترين مشتركين (با بيشترين مبلغ بدهي ، بيشترين تاخير را دارا بودند) تعداد 110 مشترك بعنوان نمونه انتخاب و پس از توزيع و جمع آوري پرسشنامه ها كه قابليت اتكاء‌و اعتبار آنها نيز سنجيده و تائيد شده بود نسبت به تجزيه و تحليل اطلاعات و آزمون فرضيه ها بكمك آزمون كاي – دو اقدام گرديد كه نتايج ذيل بدست آمد :
1- اغلب مشتركين بهاي برق خود را با تاخير پرداخت مي نمايند .
2- مشتركين بدهكار در صورت تاخير در پرداخت بهاي برق از قطع برق نگران مي شوند و عملكرد سيستم قطع و وصل مشتركين بدهكار مطلوب مي باشد .
3- اعتماد كافي به محاسبات صورتحسابها در بين مشتركين وجود دارد .
4- بخشي از مشتركين (صنعتي) بدليل عدم دسترسي به دفاتر مركزي خود كه اغلب در تهران متمركز بوده ولي كارخانجات آنان در نواحي و شهركهاي صنعتي اطراف قزوين مستقر مي باشد تاخير در پرداخت بهاي برق دارند .
5- تعدد مالكين تعدادي از انشعابات (كشاورزي) مانع از پرداخت به موقع بهاي برق مي باشد . زيرا بهاي برق بايستي از اشخاص متعددي جمع آوري و سپس پرداخت شود .
6- درج 15 روز مهلت بر روي قبوض از نظر مشتركين كافي نمي باشد و به همين دليل تاخير در پرداخت دارند و اين مورد قابل بازنگري مي باشد .
7- تاخير در ابلاغ اعتبارات قسمتي از مشتركين (دولتي) مخصوصا در نيمه اول سال با مشكل تاخير در انجام تعهدات مالي از جمله پرداخت بهاي برق توام مي باشد .
8- 9/40 درصد مشتركين ترجيح مي دهند در صورت تاخير در پرداخت بهاي برق مشمول جريمه شوند و البته حدود نيمي از پاسخ دهندگان نيز با اين پيشنهاد مخالف (2/27 درصد) و يا كاملا مخالف (9/20 درصد) مي باشند لذا اتخاذ تصميم در اين ارتباط نياز به بررسي بيشتري دارد .
9- پرداخت پاداش به آندسته از مشتركين كه تعجيل در پرداخت بهاي برق مي نمايند از جمله مواردي است كه اغلب مشتركين با آن موافق مي باشند . و نوعي عمليات پيشگيرانه جلوگيري از تاخير در پرداخت مي باشد .
10- فصلي بودن درآمدهاي مشتركين كشاورزي كه اغلب با فروش محصولات در فصل پائيز مصـادف مي باشـد در روند پرداخت قبل و بعد از فصل پاييز اين دسته از مشتركين ايجاد خلل مي نمايد .
11- با توجه به اينكه بخش قابل توجهي از مشتركين بدهكار (6/34 درصد) با مراجعه و اصرار ، از كاركنان ذيربط شركت توزيع برق قبوض خود را تمديد مهلت مي نمايند بايد تدابير لازم انديشيده شود ، از جمله حدود اختيارات شفاف تر شود .
12- عدم اطلاع رساني كافي پرداخت به موقع بهاي برق را به صورت يك فرهنگ ارزشي در نياورده است .
13- دخالت مقامات محلي و استاني از جمله عللي است كه پرداخت بهاي برق را به تاخير مي اندازد .
14- نصب سيستم هاي هوشمند نظير كنتورهاي كارتي يك اقدام پيشگيرانه براي جلوگيري از تاخير در پرداخت بهاي برق مي باشد كه بخشي از مشتركين با آن موافق بوده و عده اي نيز احتمالا بدليل نداشتن اطلاعات و شناخت كافي در اين مورد نظري ندارند و جالب اينكه از نظر تعداد گزينه نظري ندارم (4/26 درصد) با موافقان اين پيشنهاد برابري مي كنند .
15- تاخير در توزيع صورتحسابها از جمله علل اساسي تاخير در پرداخت بهاي برق شناخته شده كه يك بازنگري عاجل و جدي را در گردش كار مربوطه و عملكرد مامورين ذيربط را مي طلبد .
16- نمايش يارانه اعطائي به بهاي برق در قبوض تاثير به سزايي در جلب همكاري مشتركين به منظور تسريع در پرداخت بهاي برق آنان دارد .
17- كليه شعب بانكها با هماهنگي شركت برق بر خلاف روند فعلي مي بايست از قبول وجه قبوض در هر زماني كه به بانك مراجعه مي نمايند بدون توجه به مهلت مندرج در صورتحسابها خودداري ننمايند .
18- صدور 10 تا 11 صورتحساب علي الحساب با مبالغ مساوي و يك صورتحساب قطعي قابل تسويه حساب براي عملكرد سالانه مشتركين مطلوب مي باشد كه جايگزين وضعيت فعلي شود تا از تاخير در پرداخت كاسته شود .
19- ثبات بهاي برق در طي سنوات از خواسته هاي مشتركين مي باشد كه عملا امكان پذير نمي باشد .
20- در صورت صدور و توزيع قبوض بنحويكه در اوايل هر ماه بدست مشتركين برسد امكان پرداخت بهاي آنرا تسهيل مي نمايد .
21- در مواقعيكه مشتركين تاخير در پرداخت دارند بهتر است بجاي قطع برق جريمه اعمال شود .
22- در صورت دادن تشويق مالي مشتركين ترغيب مي شوند كه قبل از موعد مقرر بهاي برق خود را پرداخت نمايند .
23- اطلاع رساني به موقع در پرداخت به هنگام بهاي برق موثر است .
24- مشتركين جهت برقراري ارتباط و اطلاع رساني وسايل ارتباط جمعي را به ترتيب اولويت ذيل ترجيح مي دهند :‌
1- ارسال صورتحساب با اطلاعات بيشتر
2- ارسال گزارشهاي اختصاصي از طرف شركت
3- وسايل ارتباط جمعي عمومي
4- اينترنت
5- برگزاري جلسات ادواري با كارشناسان شركت

آیا در رابطه با بررسي علل تاخير در پرداخت بهاي قبوض برق سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید بررسي علل تاخير در پرداخت بهاي قبوض برق:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"