فهرست مندرجات
مقدمه
تعريف
فلسفه
تئوري ومباني نظري :
منظور از مدارس هوشمند چيست ؟
ICT چیست؟
چگونه ICT مي تواند به توسعه دسترسي به آموزش ریاضی كمك كنند؟
كاربرد ICT در پيشرفت كيفيت آموزشي
كاربرد ICT در آماده كردن افراد براي محيط هاي كاري
آيا ICT جاي معلمان را خواهد گرفت ؟
دستاور های ICT در کلاس های درس برای اموزش ریاضی چیست؟
یادگیری از طریق بازخورد سریع ریاضی:
مشاهده الگو ها و روابط ریاضی
کار با تصاویر پویا ریاضیات و فیزیک
چالشهاي كليدي در ادغام ICT در آموزش
هزينه
مهمترين دلايل تاسيس مدارس هوشمند
به چه مدارسي هوشمند گفته ميشود؟
دانشآموزان اين نوع مدارس چه مشخصاتي دارند؟
آيا مدرسه هوشمند را ميتوان مدرسه مجازي ناميد؟
اهداف در نظام آموزشي سنتي و هوشمندانه چه تفاوتي دارد؟
اين مدارس با چه مشکلات و چالشهايي روبرو هستند؟
معلمين اين نوع مدارس بايد چگونه باشند؟
آگاهي از IT توسط معلمان چه تاثيري ميتواند براي ارتفاع سطح کيفي مدارس داشته باشد؟
متدولوژي و روش آموزش
هرم سيستمي و تعيين پيش نيازها
مدل و محيط ارتباطي بين اجزاء مدرسه هوشمند ( plat form )
ارتباطات اجتماعي : sociaL reLation ship))
سطح يادگيري يادگيرندگان : Lerning experiene
ارکان مدرسه هوشمند
الف - اهداف مدرسه هوشمند
راهبردها وخط مشي ها
بازخورد برنامه درسي
ب - روش تدريس
ج - ارزيابي
مسووليت ها ومهارت هاي حرفه اي مدير و معلمان
مهارت هاي مورد نياز
مهارت ها و واقعيتهاي موجود در زندگي دانش آموزان در مدارس هوشمند :
نتيجه
نحوه به کارگيري فناوري اطلاعات درمدارس هوشمند کشور اسلامي مالزي و مقايسه آن با مدارس هوشمند ايران
هدف کلي
اهداف جزئي
سوالات پژوهش
جامعه آماري
نمونه آماري
فن آوري اطلاعات و مدارس هوشمند
برنامه دقيق افراد در مدارس هوشمند
معلم
مدیر
اولياء
حيطه دانش
ارزش ها
مهارت ها
(طرح مدرسه هوشمند تهران: 1385).
منابع (26 منبع))
|