محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
پروژه و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / هنـر,گرافیک,بازیگری / پروژه و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

تنديس‌هاي انتزاعي، هنر مينيمال و هنر مفهومي


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 12)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 48 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: دارای پاورقی - دارای تصاویر به صورت نامگذاری و توضیح داده شده

 

تنديس‌هاي انتزاعي، هنر مينيمال و هنر مفهومي

در خلال سال‌هاي دهه 1960، تحولات بنياديني در روند هنر مجسمه‌سازي معاصر به وقوع پيوست. هم‌گام با ساخت مجسمه‌هاي پاپ توسط هنرمنداني چون كلاس اولدنبرگ، هنرمند برجسته ديگري به نام ديويد اسميت[1] (70-1960) عرصه‌هاي موفقيت را به سرعت درمي‌نورديد. او در مقام يك مجسمه‌ساز راهي را در پيش گرفت كه با تجربيات جكسون پولاك در نقاشي كاملاً موازي بود. اسميت زندگي هنري خود را بدواً به عنوان يك نقاش و همكار نزديك آرشيل گوركي و ويلم دِكونينگ، دو تن از پيشگامان اكسپرسيونيسم انتزاعي، آغاز كرد. وي بعدها به سمت مجسمه‌سازي سوق پيدا كرده و نقاشي را رها نمود، يا به تعبير صحيح‌تر به گونه ديگري آن را دنبال كرد. او خود ترك نقاشي و معطوف شدن به روي مجسمه‌سازي در اوايل دهه 1930 را يك انقطاع ناگهاني تلقي نمي‌كند. ليكن بايد دانست بين طرز تلقي اسميت و باورهاي نقاشان اكسپرسيونيست انتزاعي تقابل فزاينده‌اي وجود داشت. آثار پولاك نوعي تأكيد بر دغدغه‌هاي حقوق فرد و نيز بيانيه‌اي در اثبات دنياي دروني روياها، عليه واقعيت جهان خارج،‌ بودند. درواقع هنر نقاشي، آن چنانكه در وراي اين آثار فهميده مي‌شود، چيزي جز طرد فرآيند مكانيكي «شكل‌سازي»‌ نبود.

برخلاف اين فرآيند، آثار اسميت محصول يك مدنيت با قدرت فن‌آوري بسيار پيشرفته بود. او اتكا زيادي به فن‌آوري صنعتي داشته و همواره در آثار خود از مجسمه‌هاي فلزي پيكاسو و خوليو گنزالس[2] الهام مي‌گرفت. جالب آن كه او هيچ يك از اين دو را از نزديك نمي‌شناخت و تنها از طريق كتاب و مجلات با آثار آنان آشنايي پيدا كرد. وي ضمن ساده كردن فرم‌ها، عناصري از صنعت امريكا و فوت و فن آن نيز به كارش مي‌افزود. فرانك اوهارا، شاعر و منتقد معاصر، در مورد او مي‌گويد:

«اسميت از همان شروع كار نشانه‌هايي از فرهنگ اسپانيايي گرفت. همين نشانه‌ها بعدها او را به سوي بهره‌مندي از مهارت‌هاي فني و صنعتي‌اش، به عنوان يك فلزكار امريكايي، رهنمون ساختند. او در فلز نوعي خصوصيت زيبايي شناختي را برگرفته و پيوسته تلاش داشت به جاي پنهان كردن شخصيت فلز، آن را ستايش كرده و جنبه عملي، فني، و دوام فوق‌العاده آن را تكريم نمايد.[3]

با پايان گرفتن جنگ جهاني، اسميت در ميانه راه هنري خود به هنرمندي مشهور و قابل احترام تبديل شده بود. در ژانويه 1047 نمايشگاه جامع مرور بر آثار او درگالري‌هاي ويلارد و باچ هولز در نيويورك برپا گرديد. اما اصالت و ابتكار كار او بيشتر در اواخر دهه 1950، هنگامي كه آثاري با ابعاد بزرگتر ساخت، بر همگان روشن شد. او در اين آثار از شيوه‌هاي مرسوم مجسمه‌سازي امريكايي فاصله گرفت. تكنيكي كه در اين آثار به كار رفت او را قادر ساخت با سرعت و آزادي بيشتري كار كند و اين امر حتي ساخت فرم‌هاي عظيم با مواد سنگين همچون فولاد را براي وي آسان كرد.

در سال 1962 اسميت، توسط برگزاركنندگان فستيوال اسپولِتو[4] براي اقامتي يك ماهه به ايتاليا دعوت شد و در همانجا يك كارخانه قديمي براي استفاده به عنوان كارگاه در اختيار وي قرار گرفت. او در اين كارگاه ظرف تنها 30 روز، تعداد 26 مجسمه كه بسياري از آنها ابعادي عظيم و غول پيكر داشتند، ساخت. اسميت درواقع نخستين مجسمه‌سازي بود كه درصدد خلق اثري مستقل و منحصر به فرد نبوده و فكر هنري خود را در يك مجموعه كار به صورت سري محقق مي‌ساخت. در بدو امر آثار او به پيكره انساني توجه داشت، همانند مجموعه «اگري كولا»[5] و «منبع توتم»[6] كه در دهه 1950 ساخته شدند. وي سپس به سوي شيوه انتزاعي‌تري متمايل شد و در اين سمت‌گيري مجموعه‌اي به نام «زيگ زاگ»[7] را در خلال سالهاي 4-1961 و مجموعه ديگري به نام «مكعبي»[8] را ................


 

[1]- David Smith

[2]- Julio Gonzalez

[3]- Frank O'Hara, "in David Smith" 1906-1905, Catalogue of an exhibition held at the Tate Gallery, London, 1966, pp.9-10

[4]- Spoleto Festival

[5]- Agricola

[6]- Tank Totem

[7]- Zig (1961-4)

[8]- Cubi (1962-5)

 

 

آیا در رابطه با تنديس‌هاي انتزاعي، هنر مينيمال و هنر مفهومي سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید تنديس‌هاي انتزاعي، هنر مينيمال و هنر مفهومي :

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"