فهرست مطالب
عنوان صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم.......................................................................................... الف
تقدیر و تشکر............................................................................................. ب
چکیده....................................................................................................... ت
فهرست مطالب......................................................................................... ث
فهرست جدواول........................................................................................ ح
فصل اول: طرح تحقيق
مقدمه........................................................................................................ 2
بیان مسأله................................................................................................. 4
اهمیت و ضرورت مسأله................................................................................. 5
اهداف........................................................................................................ 6
سؤالات و فرضيهها........................................................................................ 6
متغيرها و تعاریف عملیاتی............................................................................. 7
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مبانی نظری................................................................................................ 9
مبانی تجربی............................................................................................... 18
مدل تحليلي................................................................................................ 21
فصل سوم: روششناسي
روش تحقيق................................................................................................ 23
جامعه آماری................................................................................................ 23
نمونه آماری................................................................................................. 23
ابزارها........................................................................................................ 23
روشهاي آماری............................................................................................ 24
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
فصل پنجم: نتیجهگیری
بحث بر یافتهها............................................................................................ 39
محدودیتها................................................................................................. 40
پیشنهادات.................................................................................................. 41
منابع و مأخذ.............................................................................................. 42
ضمائم
پرسشنامه.................................................................................................. 43
فهرست جداول و نمودار
جدول شماره (1-4)------------------------------------------------------------ 27
جدول شماره(2-4)------------------------------------------------------------- 28
جدول شماره(3-4)------------------------------------------------------------- 29
جدول شماره(4-4)------------------------------------------------------------- 30
جدول شماره(5-4)------------------------------------------------------------- 31
جدول شماره(6-4)------------------------------------------------------------- 32
جدول شماره(7-4)------------------------------------------------------------- 33
جدول شماره(8-4)------------------------------------------------------------- 33
جدول شماره(9-4)------------------------------------------------------------- 34
جدول شماره(10-4)----------------------------------------------------------- 34
نمودار شماره(1-4)------------------------------------------------------------ 35
نمودار شماره(2-4)------------------------------------------------------------ 36
نمودار شماره(3-4)------------------------------------------------------------ 37
چكيده
اين تحقيق به منظور بررسي رابطه بين عزت نفس و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان دورة دبيرستان شهرستان بيجار صورت گرفته است.
جامعة آماري، دانشآموزان دوره دبيرستان شهرستان بيجار كه جمعاً 610 نفر دانشآموزاعم از دختر و پسر را شامل ميشود، ميباشد.
40 نفر به عنوان نمونه آماري از بين اين دانشآموزان به روش نمونهگيري تصادفي ساده انتخاب شد كه 20 نفر پسر و 20 نفر دختر ميباشد.
آزمون ارزيابي عزت نفس آنها، پرسشنامه 58 سؤالي عزت نفس كوپر اسميت و نمره معدل ترم قبل بيانگر نمره پيشرفت تحصيلي آنهاست.
هدف از تحقيق حاضر آزمودن اين فرضيه است كه در بين عزت نفس و پيشرفت تحصيلي در بين دانشآموزان رابطه وجود دارد.
همچنين بين عزت نفس با جنسيت رابطه وجود دارد.
پس از اجراي آزمون و تجزيه و تحليل آماري و برآورد نتايج زير بدست آمد:
1-ضريب همبستگي در پسران 96/0 و در دختران 93/0 مثبت ميباشد و ضريب همبستگي بسيار بالايي است بنابراين فرضيه اول تأييد ميشود و عزت نفس با پيشرفت تحصيلي رابطه معنيداري دارد.
2-ضريب همبستگي در دختران با پسران تفاوت معنيداري ندارد زيرا در هر دو همبستگي خيلي بالاست بنابراين عزت نفس با جنسيت رابطه ندارد.
|