فهرست مندرجات
روابط اجتماعي معلمان و دانشآموزان در عصر ارتباطات 3
مقدمه 5
نقش رسانههاي گوناگون ارتباطي در آموزش 6
نقش ارتباطي اينترنت در آموزش و پرورش 7
پست الكترونيكي 10
اتاقهاي گفتگو 11
نقش معلمان در استفاده از فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات 13
نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش 16
نقش معلمان دراستفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات 18
تجزيه و تحليل دادهها 19
1ـ منافع استفاده از رايانهها در كلاسهاي درس 20
2ـ نقش رايانهها در ارتباطات 22
3ـ منافع استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات براي معلمان 24
نتايج بدست آمده در سال چهارم اجراي تحقيق 29
روش تجزيه و تحليل دادهها 30
فعاليتهاي مشاركتي دانشآموزان در گروههاي كوچك 31
مشغوليت با منابع خارجي 33
توجه به مخاطبان خارجي 33
بحث و نتيجهگيري 34
توصيهها و پيشنهادها 36
آیا در آینده رایانه جای معلم را می گیرد؟ 39
وسیله ی ارتباط جمعی چیست؟ 40
دهکده ی جهانی 41
جهت گیری در آینده 44
توسعه و ضرورت اصلاح 46
معلم کارآمد 49
داشتن دیدگاه 52
تکنولوژی در خدمت معلم 54
چالش ها و چشم انداز ها 57
هدف از ICT در آموزش و پرورش 58
تجارب دیگر کشورها 59
جلوگیری از تکرار خطا 61
وبلاگ و کاربرد آن در تعلیم و تربیت 70
انواع وبلاگ 72
دغدغه های فناوری 73
تفاهم با رایانه 75
رایانه و ورود به تعلیم و تربیت 79
نگاهی انتقادی به اینترنت 82
نگاه مثبت به اینترنت 85
نتیجه 97
پیشنهادات 99
مهارتهاي مورد نياز معلمان درعصر دانايي 105
مقدمه 108
ضرورت توانا بودن معلم در عصر دانايي 110
مهارت اول: آشنايي با فناوري اطلاعات و قدرت به كارگيري آن در جريان آموزش: 112
مهارت دوم: آشنايي با فنون پژوهش، انجام پژوهش و بهرهگيري از نتايج آن در عمل 119
مهارت سوم: توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقيت فراگيران 121
و ـ شيوههاي تدريس: 128
نتيجه گيري 131
منابع و ماخذ 133
|