فهرست مندرجات
عنوان
صفحه
خوارزمشاهيان
.........................................................................................................
1
سلطان محمد
خوارزمشاه
..................................................................................................
6
مغولان و نحوة
به قدرت رسيدن
.....................................................................................
10
وضعيت كلشو خان
بعد از جدايي از چنگيز
.....................................................................
12
وضعيت چنگيزخان
و همپيمانانش
..................................................................................
12
قصد سلطان علاء
الدين محمد خوارزمشاه در ناحية عراق در سال 614 هـ
........................ 14
رفتن سلطان محمد
به عراق
............................................................................................
16
رها شدن اتابك
از دام هاي سلطان محمد خوارزمشاه
........................................................ 17
قصد سلطان محمد
خوارزمشاه بعد از تصرف بغداد و بازگشت از نيمه راه
.......................... 18
سرانجام برهان
الدين محمد
............................................................................................
20
اشتباهات سلطان
محمد خوارزمشاه در مقابل چنگيز
.......................................................... 22
حركت سلطان از
كيلف بعد از تصرف بخارا توسط
چنگيز................................................. 23
حوادثي كه سلطان
محمد خوارزمشاه قبل از مرگ با آن مواجه
شد....................................... 25
مختصري راجع به
اوضاع خراسان بعد از مرگ
سلطان....................................................... 29
وليعهدي جلال
الدين و خلع ازلغ
شاه..............................................................................
31
بازگشت جلال
الدين با ازلغ شاه به خوارزم و جدايي آنها از
يكديگر.................................. 31
رسيدن جلال
الدين به نيشابور به قصد رفتن به
غزنه.......................................................... 33
بازگشت سلطان
جلال الدين به غزنه در سال
618............................................................ 34
جنگ ميان سلطان
جلال الدين خوارزمشاه و چنگيز خان د ركنار رود
سند........................... 35
سلطان جلال
الدين و دوستي و دشمني
قباچه...................................................................
36
سلطان جلال
الدين و شمس الدين ايل تتمش و خروج از
هند........................................... 38
وقايع خوارزم در
زمان حمله
مغولان................................................................................
40
حركت جلال الدين
از هند به
كرمان.................................................................................
41
حركت سلطان
جلالدين به طرف
خوزستان.......................................................................
44
تصرف
آذربايجان...........................................................................................................
45
ازدواج
سلطان با دختر
طغرل...........................................................................................
46
بازگشت سلطان به
گرجستان و فتح
تفليس.......................................................................
47
حركت سلطان جلال
الدين به كرمان براي محاصرة براق حاجب و بازگشت او....................
48
اتفاقاتي كه در
غيبت سلطان جلال الدين به وقوع
پيوست.................................................. 49
سفر سلطان جلال
الدين به عراق در سال 624 و ملاقات او با مغولان در اصفهان................
52
اختلاف بين
سلطان جلال الدين خوارزمشاه و برادرش غياث الدين و عاقبت كار غياث الدين
بعد از جدائي از برادرش 57
اقامت سلطان
جلال الدين در آذربايجان در فصل زمستان و اطلاع يافتن از رازهاي شرف الملك
و خشم گرفتن بر او 62
رفتن سلطان جلال
الدين خوارزمشاه به روم و جنگ با سلطان علاءالدين كيقباد سلجوقي و شكست
خوردن از او 63
رفتن ملك اشرف
به خلاط ونامه نگاري او با سلطان جلال الدين در مورد مذاكره براي صلح 66
محاصره شدن
سلطان جلال الدين در قلعة
شيركبوت.........................................................
68
اخلاق و اعمال
شرف
الملك...........................................................................................
70
سالشمار وقايع
دورة
خوارزمشاهيان.................................................................................
72
شجره نامه
خوارزمشاهیان.....................................................................................74
منابع
.....................................................................................................................75
بخش هایی از ابتدای فایل "پروژه
جامع خوارزمشاهیان
"
چكيده:
هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش
مهارت هاي زندگي بر عزت نفس، سازگاري اجتماعي، پيشرفت تحصيلي، اضطراب حالت
و اضطراب صفت دانش آموزان دختر سال اول دوره دبيرستان است.
فرضيات پژوهش عبارتند از:
1- گذراندن درس مهارت هاي زندگي، عزت نفس دانش آموزان را افزايش مي دهد.
2- گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سازگاري اجتماعي دانش آموزان را سبب ميشود.
3- گذراندن درس مهارت هاي زندگي، موجب پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ميشود.
4- گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سطح اضطراب حالت دانش آموزان را كاهش مي
دهد.
5- گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سطح اضطراب صفت دانش آموزان را كاهش مي
دهد.
به همين منظور از بين 360 نفر دانش آموز
دختر سال اول دوره دبيرستان، 60 نفر دانش آموز، بطور تصادفي، انتخاب شدند.
سپس با آرايش تصادفي به دو گروه آزمايشي و كنترل تقسيم شدند.
پس از اين كه، پيش در گروه آزمايشي و
كنترل اجراء شد. گروه آزمايشي، آموزش مهارت هاي زندگي را به مدت 16 هفته و
هفته اي يك جلسه دريافت نمود. پس از اتمام دوره آموزش، پس آزمون در دو گروه
آزمايشي و كنترل اجرا گرديد.
نتايج پژوهش حاضر به شرح زير است:
1- پس از گذراندن درس مهارت هاي زندگي، عزت نفس دانش آموزان، بطور
معنادار افزايش پيدا كرده است.
2- پس از گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سازگاري اجتماعي دانش آموزان بطور
معنادار افزايش پيدا كرده است.
3- پس از گذراندن درس مهارت هاي زندگي، پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بطور
معنادار بيشتر شده است.
4- پس از گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سطح اضطراب حالت دانش آموزان بطور
معنادار كاهش پيدا كرده است.
5- پس از گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سطح اضطراب صفت دانش آموزان بطور
معنادار كاهش پيدا كرده است.
6- بين وضعيت اشتغال پدران با اضطراب حالت و عزت نفس دانش آموزان ارتباط
معنادار وجود دارد.
7- بين سطح تحصيلات والدين با عزت نفس دانش آموزان ارتباط معنادار وجود
دارد.
8- بين ترتيب تولد دانش ، اضطراب حالت، اضطراب صفت و عزت نفس دانش آموزان
ارتباط معنادار وجود دارد.
مقدمه:
زندگي بشر تحت تاثير تغييرات وسيع صنعتي،
اجتماعي، فرهنگي، دچار تحول شده است. شمار زيادي از افراد قادر نيستند بين
محركهاي متنوع بيروني ونيروهاي متعارض دروني توازون ايجادكنند ودر فرايند
رشد موزون و همه جانبه كه همانا هدف اصلي تعالي انسان است، دچار مشكل مي
شوند. بديهي است كه كودكان ونوجوانان به سبب بي تجربگي و نا آگاهي از
مهارتهاي بازدارنده و تسهيل كننده، اصلاحي، بيشتر در معرض آسيبهاي جدي
دروني و اجتماعي هستند. دانش آموزاني كه مهارتهاي مقابله با موقعيتهاي تنش
زا را ندارند، به نوعي مقهور آنها خواهند شد و بدين ترتيب مستعد اختلالات
رواني، عاطفي، افسردگي، اضطراب و احتمالاً مصرف مواد مخدر و رفتارهاي ضد
اجتماعي خواهند شد اين دانش آموزان در فرايند تصميم گيري نيز دچار مشكل
ميشوند.
بنابراين با توجه به نقش مهم مدارس در تامين
بهداشت رواني دانش آموزان، برنامه آموزش مهارتهاي زندگي، روش موثري در جهت
رشد شخصيت سالم دانش آموزان و تامين بهداشت رواني دانش آموزان است.
آموزش مهارتهاي زندگي، نوعي كوشش است كه در سايه
آن نوجوانان ترغيب مي شوند تا خلاقيت خود را به كار گيرند و به طور خود جوش
راههاي موثر را براي حل تعارضات و مشكلات زندگي خود بيابند.
به نظر مي رسد آموزش مهارتهاي زندگي گام موثري
در اين جهت باشد كه استعدادها و توانمنديهاي دانش آموزان بكار گرفته شود تا
خود فعالانه سر نوشت خويش را بدست گيرند و انتخاب گر باشند. ضمناً فرايند
خود باوري در نوجوانان مسير درست خود را طي كرده و نوجوان ضمن استفادة درست
از مهارت ها، مسئوليت اعمال و احساسات خود را مي پذيرد و مهارتهاي لازم را
براي اتخاذ تصميم هاي مهم زندگي كسب مي كند.
بيان مسئله
كودكان و نوجوانان به دليل تجربه ناكافي
.......................................................... |