ابتدای Ùایل Ù…Øصول شرکت سهامی ایران خلیج Ú©Ùˆ - گروه بهمن
مقدمه:
شالوده ثروت هر سازمانی ØŒ کارکنان آن Ù…ÛŒ باشد Ú©Ù‡ مجموعه ای از دانش ØŒ مهارت Ùˆ انگیزه های متÙاوت را Ø´Ú©Ù„ داده اند Ùˆ موثرترین راه بدست آوردن مزیت رقابتی در شرایط Ùعلی هستند . طبیعی است Ú©Ù‡ اتخاذ تدابیری موثر در جذب Ùˆ Ù†Ú¯Ù‡ داری ØŒ بهسازی Ùˆ کاربرد مطلوب منابع انسانی ØŒ انسان های توانا با شخصیت Ùˆ خلق Ùˆ خوی متناسب با Ùرهنگ Ùˆ ما موریت سازمان به وجود Ù…ÛŒ آورد Ú©Ù‡ به جای نیاز به کارگیری ابزار کنترل Ùˆ نظارت مستمر ØŒ خود آن ها از وجدان Ùˆ Ùرهنگ کاری عمیقی برخوردار هستند .
در Øقیقت ØŒ Øیات Ùˆ پویایی سازمان در گرو رشد Ùˆ تعالی نیروی انسانی Ùˆ رشد این نیرو منوط به شناخت Ùˆ درک صØÛŒØ ÙˆÛŒ از Ù…Øیط به عنوان یک Ú©Ù„ Ùˆ دریاÙت جایگاهش در این Ú©Ù„ خواهد بود . در این میان نیروی انسانی جوان به عنوان پر انرژی ترین Ùˆ مستعد ترین نیروی کار نقش Ùˆ جایگاه Øساس را داراست . شناخت این نیروی ارزشمند نسبت به سازمان ØŒ قوانین Øاکم Ùˆ امکانات موجود در آن علاوه بر تسهیل در انجام امور Ùˆ اÙزایش بهره وری در سازمان ØŒ زمینه ساز پویایی او خواهد بود .
تاریخچه تاسیس:
گروه بهمن در سال 1331 تØت عنوان ((شرکت سهامی ایران خلیج Ú©Ùˆ))با سرمایه اولیه 600 هزار ریال به منظور انجام عملیات Øمل Ùˆ نقل از جمله Øمل Ùˆ نقل دریایی Ùˆ ØÙ‚ العمل کاری نمایندگی های تجاری تاسیس Ùˆ شروع به کار نمود .
این شرکت از سال 1338 با اخذ مجوز ساخت از سوی وزارت صنایع Ùˆ معادن اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرÙیت 200کیلوگرم نمود Ùˆ سپس در سال 1350 با اÙزایش سرمایه ØŒ Ùموضوع Ùعالیت خود را به ساخت Ùˆ مونتاژ انواع وانت های مزدا تبدیل کرد Ùˆ وانت مزدا با cc 1000 با ظرÙیت 500 کیلوگرم را به مرØله تولید رسانید . Ùدر این سال نام شرکت به کارخانجات اتومبیل سازی مزدا تغییر یاÙت . بعد از آن در سال 1363 وانت مزدا 1600 cc نیز به انواع تولیدات شرکت اضاÙÙ‡ Ùˆ نام شرکت به ایران وانت تبدیل گردید . در سال های 66-65 ØŒ شرکت به مونتاژ وانت مزدا cc 1800 پرداخت Ùˆ از اواخر سال 1372 در Ù¾ÛŒ واگذاری سهام به بخش خصوصی ØŒ دگرگونی قابل ملاØظه ای در روند Ùعالیت شرکت به وجود آمد ØŒ به طوری Ú©Ù‡ موضوع Ùعالیت شرکت به تولید Ùˆ بهره برداری ØŒ طراØÛŒ Ùˆ ساخت خودروی وانت دو کابین cc 2000 Ùˆ آمبولانس cc 1600 تغییر داده شد .
در تاریخ 28/4/1378 Ùˆ بر اساس مصوبه مجمع عمومی Ùوق العاده صاØبان سهام Ùˆ با تغییر اساسنامه ØŒ نقطه عط٠Øیات شرکت در زمینه های مختل٠از جمله تولید انواع سواری مزدا 323F ØŒ 323GLX ØŒ 323FL ØŒ تولید خودرونده اتوماتیک ØŒ تولید انواع شاسی Ùˆ شاسی قابل Øرکت ØŒ تولید قطعات ریخته گری ØŒ تولید انواع موتور سیکلت Ùˆ انواع دوچرخه در دستور کار قرار گرÙت .
اهدا٠و راهبردهای کلان گروه بهمن :
1- ایجاد ارزش اÙزوده اقتصادی
1-1- اÙزایش مستمر بهره وری سرمایه های موجود
2-1- توسعه Ùضا های جدید Ùعالیت
3-1- دگرگونی مستمر Ùعالیت های اقتصادی گروه
4-1- شکار Ùرصت ها
5-1- توسعه تÙکر مدیریت بر سرمایه
2- ایجاد یک قدرت اقتصادی
1-2- پیش تازی در Ùعالیت ها
2-2- ارتباط قوی با مر اکز اقتصادی ایران و جهان
3-2- ارتباط مستØÚ©Ù… با طر٠های تجاری
4-2- ایجاد ارتباط با بازارهای جدید
5-2- ارتباط مستمر با اتØادیه های صنÙÛŒ
3- کادر سازی
1-3- نهادینه سازی ارزش ها و کرامات انسانی
2-3- تربیت مدیران شایسته
3-3- توسعه Ùعالیت های گروهی
4-3- توسعه شایسته سالاری
4- رشد شاخص کلان جامعه ایران
1-4- Ùعالیت مثبت اقتصادی
2-4- تلاش برای Ø§ØµÙ„Ø§Ø Ù…Ù‚Ø±Ø±Ø§Øª اقتصادی شرکت
5- مدیریت ریسک دارائیها
1-5- تنوع دارائیها با توجه به اصل مزیت یا بلدیت
2-5- انجام سرمایه گذاری های مالی
گروه بهمن بطور Ú©Ù„ÛŒ در سه Ø³Ø·Ø Ø¨Ù‡ Ø´Ø±Ø Ø²ÙŠØ±Top chart طراØÛŒ گریده است:
Ø³Ø·Ø Ø§ÙˆÙ„ :
راس کاربردی (راس هرم) Ù…ÛŒ باشد Ú©Ù‡ مدیران عالی Ùˆ ارشد گروه شامل هئیت مدیره Ùˆ مدیران عامل در این Ø³Ø·Ø Ù‚Ø±Ø§Ø± Ù…ÛŒ گیرند .
Ø³Ø·Ø Ø¯ÙˆÙ… :
ستادهای تخصصی Ùˆ عمومی ØŒ شامل مدیران میانی گروه با عنوان های معاونت Ùˆ مدیریت مستقل ØŒ قسمت های مختل٠ستاد گروه را تشکیل Ù…ÛŒ دهند Ùˆ عبارتند از : معاونت اقتصادی Ùˆ برنامه ریزی ØŒ معاونت اداری Ùˆ منابع انسانی ØŒ معاونت مالی Ùˆ معاونت Ø·Ø±Ø Ùˆ توسعه Ùˆ مدیریت مستقل امور Øقوقی Ùˆ مدیریت مستقل Øسابرسی داخلی Ùˆ مدیریت مستقل Ùناوری اطلاعات
Ø³Ø·Ø Ø³ÙˆÙ… :
شامل مرکز بهمن واØدهای کسب Ùˆ کار استراتژیک در Ùضاهای مختل٠Ùعالیت گروه ((SBU
استاندارد و همچنین شرکت های تابع و وابسته .
............................
|